بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد و مواد مخدر دارد

ارک خبر- فرماندار شهرستان تبریز گفت: بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد و مواد مخدر دارد و در این خصوص باید خانواده‌ها را بیش از اینها آگاه سازیم.به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مهدوی ظهر امروز شنبه در نشست هم اندیشی با فعالان سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان که با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در تبریز برگزار شد گفت: بیشترین طلاق‌ها در بین خانواده‌های دچار اعتیاد مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آمار آذربایجان شرقی در موضوع طلاق پایین‌تر از میانگین کشور است، ادامه داد: در بحث تخصصی ازدواج و طلاق کارشناسان باید آسیب شناسی انجام دهند.

مهدوی با اشاره به ضرورت همگانی کردن این آموزش‌ها به خانواده‌ها گفت: برنامه‌هایی که در حوزه ازدواج و پیشگیری از طلاق انجام می‌دهیم، منجر به شاخص‌ها نشده است.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به اینکه باید چاره‌ای برای درمان اعتیاد پیدا کرد، گفت: طبق آمارها بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد. بدون شک آموزش‌های قبل از ازدواج تفکرات قدیمی در مورد ازدواج را بهبود بخشیده و منجر به ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مهارت‌های زندگی برای جوانان ضروری است، گفت: آموزش دادن به مردم، از طلاق پیشگیری می‌کند، در زمینه ازدواج و ترغیب جوانان به ازدواج باید افق را مشخص کرد.

مهدوی همچنین در پایان اظهار داشت: در زمینه ازدواج، طرف حساب ما جوانان نیستند بلکه خانواده‌ها هستند. استفاده از روش‌های دینی و اسلامی در ازدواج آسان ضروری است و متأسفانه دغدغه اصلی خانواده‌ها در ازدواج جوانان، افکار غلط دیگران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا