خبر خوش دولت به کارگران/ حق مسکن کارگران ۱۰۰هزار تومان شد

ارک خبر- نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به تصویب حق مسکن کارگران در هیأت دولت گفت: با این تصویب نامه که پس از تصویب در شورای عالی کار صورت گرفت، مبلغ حق مسکن کارگران از ۴۰هزارتومان به ۱۰۰هزارتومان افزایش یافت.
علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در جلسه عصر اول بهمن ماه شورای عالی کار با «افزایش حق مسکن کارگران» موافقت کرد گفت: این مصوبه اواخر فروردین ماه در کمیسیون اقتصادی دولت به‌تصویب رسید و عصر دیروز نیز هیأت وزیران در جلسه‌ای به‌ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، به‌پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مبلغ کمک‌هزینه ماهانه مسکن کارگران برای سال ۱۳۹۸ را از ۴۰۰ هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش داد.
وی ادامه داد: با این تصویب‌نامه که پس از تصویب در شورای‌عالی کار صورت گرفت، مبلغ حق مسکن از ۴۰هزار تومان به ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت. این مصوبه باید از فروردین ماه عملیاتی شود و آن دسته از کارفرمایانی که در فروردین ماه میزان افزایش حق مسکن را پرداخت نکرده‌اند باید مابه‌التفاوت را پرداخت کنند.

به گزارش تسنیم، پیش از این، حق مسکن کارگران در سال ۹۳ از ۲۰ هزار تومان با رشد ۱۰۰درصدی به ۴۰هزار تومان افزایش یافت که با تأخیر حدود دوساله در هیأت دولت تصویب شد و از زمستان ۹۵ در فیش حقوقی مشمولان قانون کار اعمال شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا