معاون استاندار آذربایجان شرقی: جمعیت روستایی اساس توسعه است

ارک خبر- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمعیت روستایی، اساس توسعه کشور هستند، افزود: حفظ جمعیت روستایی با ایجاد امکانات مناسب برای زندگی روستاییان ضروری است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی: جمعیت روستایی اساس توسعه است
به گزارش ایرنا، حمیدرضا قاسم‌زاده روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان خداآفرین، با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در ارائه خدمات بهتر به شهروندان، گفت: توسعه کلانشهرها در گروی توجه به شهرستان‌ها و مناطق کوچک است که استانداری در این راستا، تامین نیروی انسانی متخصص در دستگاه‌های اداری شهرستان‌ها را در اولویت قرار داده است.
وی با تاکید بر توسعه متوازن مناطق مختلف، به تازه تاسیس بودن فرمانداری خداآفرین اشاره کرد و گفت: ایجاد فرمانداری امتیازی برای برنامه‌ریزی درجهت رشد متوازن است که این موضوع به نفع استان خواهد بود.
قاسم‌زاده همچنین با اشاره به ضرورت حفظ جمعیت روستایی درروستاها به عنوان ریشه توسعه، به ظرفیت‌های شهرستان خداآفرین در زمینه دامپروری، گردشگری و صنایع تبدیلی اشاره کرد و خواستار تدوین سند توسعه این شهرستان با تکیه بر این ظرفیت‌ها شد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر بهبود فرآیندهای اداری و حذف موازی‌کاری‌ها، تهیه برنامه پنج ساله فناوری اطلاعات شهرستان در راستای توسعه دولت الکترونیک، صرفه‌جویی در اعتبارات هزینه‌ای و توجه ویژه به بحث نگهداری تجهیزات در ساختمان‌های اداری تأکید کرد.
فرماندار خداآفرین نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۹۴ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند، افزود: ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه دراین شهرستان زیر ۳۰ درصد و بسیار پائین‌تر از میانگین استانی است.
علی امیری راد، ارتقای روستاهای عاشقلو و لاریجان به شهر را موجب توسعه بخش‌های این شهرستان عنوان کرد و خواستار تامین نیرو و امکانات لازم برای ارتقای سطح عملکرد بخشداری‌ها شد.
معاون توسعه مدیریت ومنابع استاندار آذربایجان شرقی که به همراه مدیران کل حوزه اداری و مالی استانداری به شهرستان خداآفرین سفر کرده بود، از بخش‌های مختلف فرمانداری خداآفرین و بخشداری‌های گرمادوز (به مرکزیت شهر لاریجان) و منجوان (به مرکزیت شهر عاشقلو) بازدید و به مسائل و مشکلات اداری این شهرستان رسیدگی کرد.
وی همچنین در بدو ورود به شهرستان خداآفرین در گلزار شهدای شهر خمارلو (مرکز شهرستان خداآفرین) حضور یافت و به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.
شهرسستان خداآفرین با ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۴۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا