دریافت روادید پاکستان برای ۴۸ کشور از جمله ایران آسان تر شد

ارک خبر- وزارت کشور پاکستان از اجرای سیاست جدید برای اعطای آسان تر روادید برای ۴۸ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
به گزارش ایرنا، منابع خبری پاکستان روز شنبه به نقل از بیانیه وزارت کشور اعلام کردند: سیاست جدید مربوط به نرمش در صدور روادید فرودگاهی برای شهروندان ۴۸ کشور از هفته پیش به اجرا درآمده است.
براساس این گزارش، روند صدور روادید شهروندان ۴۸ کشور با ورود به فرودگاه های پاکستان از قبل آسان تر شد. مدت روادید فرودگاهی ۳ ماه اعلام شده است.
در فهرست بروز رسانی شده وزارت کشور پاکستان نام کشورهای جمهوری اسلامی ایران، برزیل، آلمان، هند، مالزی، روسیه، ترکیه، چین، سریلانکا، استرالیا و دانمارک دیده می شود.
کشورهای افغانستان، آمریکا و انگلیس مجاز به بهره مندی از سیاست جدید روادید پاکستان نخواهند بود.
رسانه های پاکستانی گفتند: علاوه بر شهروندان ۴۸ کشور مبنی بر بهره منده از روادید فرودگاهی همزمان با ورود به پاکستان، دیپلمات های ۱۲ کشور نیز از تسهیلات بیشتری در این خصوص بهره مند خواهند شد.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان ماه گذشته با هدف جذب گردشگر خارجی و احیای صنعت گردشگردی در این کشور، مرحله نخست صدور روادید فرودگاهی برای اتباع چند کشور از جمله ترکیه، مالزی و امارات را اعلام کرد.
اگرچه تصور غالب جهانیان نسبت به پاکستان، وقوع حملات تروریستی و انفجار در این کشور است، با این وجود ارتش، دولت و دست اندرکاران توانسته اند با تامین امنیت و بهبود شاخص های گردشگری، به موفقیت های قابل توجهی در این صنعت دست یابند.
به گزارش ایرنا، زیبایی های پاکستان در مناظر طبیعی و تاریخی، جاذبه اصلی رونق گردشگری در بخش داخلی و خارجی بوده است، ولی بروز ناآرامی ها و اقدامات تروریستی، توسعه و رونق این صنعت را تحت تاثیر قرار داده است.
پاکستان کشوری زیبا و بی‌نظیر است که دست طبیعت آنچه از هنر در آستین داشته به آن هدیه داده است، کشوری که سال‌های سیاه ترور و انفجار و وحشت را پشت سرگذاشته و اینک طعم شیرین امنیت را می‌چشد.
آغاز عملیات های ضد تروریستی ارتش پاکستان در سال ۲۰۱۴ نشان داد که اگر اراده مردم و دولت برای مبارزه با تروریسم رقم بخورد روزهای امن و خوب گذشته دوباره باز می گردد.
بهبود نسبی شاخص های امنیت در پاکستان پس از عملیات‌های «ضرب عضب و ردالفساد» به قدری مورد قبول بود که از چشم جهانگردان و گردشگران نیز پنهان نماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا