افزایش های جانبی حقوق بازنشستگان اعلام شد/حفظ قدرت خریدبازنشستگان

ارک خبر- سرپرست سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام افزایش های جانبی مستمری بازنشستگان در سال جاری گفت: با افزایش مستمری ها در سال جاری سعی کرده ایم قدرت خرید بازنشستگان حفظ شود.محمد حسن زدا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری در گفتگو با مهرگفت: حداقل دستمزد سال گذشته یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان بود که مزایای جانبی مانند حق همسر (عائله‌مندی) ۴۴ هزار و ۴۹۱ تومان بود و این مبلغ برای مستمری بگیران با سابقه کاری ۲۰ ،۲۵ و۳۰ سال به ترتیب سه هزار، ۴۵۰۰ و ۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین بیان کرد: حق اولاد ۸ هزار و ۹۸۵ تومان است که به بازنشستگان دارای سه فرزند این مبلغ تعلق می‌گیرد و برای بازماندگان و از کارافتادگی دو هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌شود.

وی تأکید کرد: حق عائله‌مندی همسران بازمانده نصف مبلغ اعلام شده است.

زدا تصریح کرد: سال گذشته مبلغ بن ۴۳ هزار تومان بود که امسال به ۴۸ هزار تومان افزایش یافت و همچنین حق سنوات در سال جاری نیز ۶ هزار و ۴۵۰ تومان است و حق مسکن نیز از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در سال گذشته به ۲۲ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: حداقل مستمری‌های سال جاری به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان رسیده است که حق بن و حق مسکن نیز در قالب بودجه سازمان پیشنهاد شده اما حق اولاد باید مجوزش از هیئت دولت صادر شود.

وی افزود: پس از تصویب هیئت دولت هم افزایش مستمری‌ها و هم افزایش موارد جانبی در حقوق بازنشستگان اعمال خواهد شد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مبالغ اعلام شده طبیعتاً پاسخگوی نیاز بازنشستگان و خانواده‌های آنان نیست، گفت: سعی می‌کنیم قدرت خرید برای بازنشستگان حفظ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا