مدیرکل کار: ۵۸۰ تشکل صنفی در آذربایجان شرقی فعال است

ارک خبر -مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۵۸۰ تشکل صنفی در استان فعال است که از این تعداد ۹۰ تشکل کارفرمایی و بقیه کارگری است.
مدیرکل کار: ۵۸۰ تشکل صنفی در آذربایجان شرقی فعال است
میر احد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع حدود چهارمیلیون نفر جمعیت استان یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جزو جمعیت فعال هستند که یک میلیون و ۲۰۰ نفر از آنها در بخش های مختلف شاغل هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۸۰۰ هزار نفر تابع قانون کار هستند و بر اساس آمار بیمه تامین اجتماعی ۶۸۰ هزار بیمه شده اجباری و اصلی هستند.
حسینی اظهار داشت: ۱۷۸ هزار نفر نیز در استان بیمه شده روستایی، عشایری و کشاورزی هستند و ۱۵ هزار نفر از بیمه شدگان روستایی نیز مستمری بگیر هستند.
وی گفت: ۱۷۱ هزار نفر از مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی استان است و ۱۳ هزار نفر نیز مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت تشکل های صنفی استان، افزود: تمامی مشکلات و مسایل در چهارچوب قانون و از طریق تشکل ها بررسی و پیگیری می شود.
وی تاکید کرد: خوشبختانه تنش کارگری در آذربایجان شرقی وجود ندارد و برای حل و فصل مشکلات از روش های قانونی برای دفاع از حق و حقوقشان استفاده می شود.
حسینی اضافه کرد: ۳۳ هیات تشخیص و ۲۲ هیات حل اختلاف در استان وجود دارد که ۳۶۰ نفر برای حل و فصل اختلافات کارگری تلاش می کنند.
وی ادامه داد: اگر سه یا چهار مورد تنش کارگری در استان وجود داشته مربوط به واگذاری هایی است که قبل از دولت تدبیر و امید در استان انجام گرفته است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۵ هزار تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال می باشد و کمیته رسیدگی به تعاونی های مشکل دار نیز در استان فعال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا