رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی: سرمای دیررس ۱۲۲۰ میلیارد تومان خسارت زد

ارک خبر- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: براساس آخرین برآوردها، سرمای دیررس بهاره بیش از ۱۲۲۰ میلیارد تومان به باغ ها و مزارع این استان خسارت زده است.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی: سرمای دیررس ۱۲۲۰ میلیارد تومان خسارت زد
به گزارش ایرنا، اکبر فتحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اثر سرمای دیررس بهاره و افت شدید دما در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال، باغات و مزارع شهرستان های مراغه، اهر، کلیبر، سراب، خداآفرین و هوراند، یکهزار و ۲۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند که ۹۸۳ میلیارد تومان سهم اراضی باغی و بقیه مربوط به محصولات زراعی می باشد.
وی اظهار کرد: خسارت روزهای آخر فروردین و اوایل اردیبهشت جاری در بیشتر شهرستان ها چشمگیر بود و در بعضی شهرستان ها افت شدید دما تا منهای ۷ تا ۸ درجه گزارش شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: عمده خسارت ناشی از سرمای دیررس بهاره به محصولات باغی و سردرختی بوده و درختان میوه هسته دار اعم از زردآلو، آلوچه، آلو، آلبالو و گیلاس به اضافه درختان گردو و بادام بیشتر از همه سرمازده شده اند.
فتحی عنوان کرد: در درختان گردو نوع خسارت به نحوی است که علاوه بر محصول سالجاری، درختان و شاخه های آن نیز خسارت دیده اند و به طور طبیعی محصول سال های آینده نیز متاثر از سرمای امسال خواهد بود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همچنین گفت: ۶۰ درصد درختان هسته دار، ۵۰ درصد درختان گردو و ۱۰ تا ۱۵ درصد درختان سیبی که در دشت ها کشت شده و جوانه ها متورم شده بودند، در اثر سرمای دیررسی بهاره خسارت دیده اند.
بخش کشاورزی آذربایجان شرقی سال گذشته نیز از سرمای دیررس و سایر حوادث غیرمترقبه حدود یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آسیب دید که صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها ۱۳۶ میلیارد تومان آن را جبران کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا