واژگونی خودرو، علت ۴۰ درصد تصادفات نوروزی

ارک خبر- رئیس پلیس راه ناجا گفت: تصادفات فوتی و جرحی به واسطه واژگونی خودرو، ۴۰ درصد کل تصادفات در نوروز سال ۹۸ را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی روز چهارشنبه در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی در خصوص تصادفات تابستان ۹۷ نیز اظهار داشت: تصادفات در حوزه شهرها کاهش و در حوزه جاده‌ها افزایش یافته است و عمده کشته‌های حوادث رانندگی در طول سال گذشته در سه ماهه تابستان بوده است؛ چرا که در تابستان پنج هزار نفر در تصادفات جاد‌ه‌ای جان باختند.
رئیس پلیس راه تصریح کرد: ۴۰ درصد کل متوفیان حوزه برون شهری در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، مرکزی و گیلان بوده‌اند.
وی به آمار تصادفات فوتی و جرحی به دنبال واژگونی خودرو اشاره و اعلام کرد: تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌های برون‌شهری به واسطه واژگونی ۳۷ درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند؛ همچنین تعداد متوفیان به علت واژگونی ۴۱ درصد و تعداد مجروحان ۳۸ درصد بوده است.
رئیس پلیس راه، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی و سمنان را استان‌هایی دانست که دارای بیشترین تصادفات از نوع واژگونی خودرو در تابستان ۹۷ بوده‌اند.
سردار حمیدی خاطرنشان کرد: عمده سفرهای تابستانی در نیمه دوم شهریور ماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است که بر این اساس توقف فعالیت‌های عمرانی در جاده‌ها را در نیمه دوم شهریورماه خواهیم داشت. همچنین در شهرها از ابتدای مهر تا ۱۵ مهر فعالیت‌های عمرانی باید متوقف شود.
وی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا ۹۸ در طرح نوروزی، با افزایش ترددها مواجه بوده‌ایم و نوروز امسال بیشترین کاهش کشته را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.
وی گفت: در نوروز امسال ۲۰۱ نفر کشته در تصادفات جاده ای داشته ایم که معادل ۲۰ درصد کاهش بر اساس آمار پزشکی قانونی کاهش داشته است.
رئیس پلیس راه افزود: خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان بیشترین کشته نوروز را داشته‌اند؛ همچنین جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین افزایش کشته را در نوروز امسال داشت.
سردار حمیدی اظهار داشت: تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها در نوروز امسال چهار درصد افزایش یافت.
وی گفت: شرکت‌ها و سازمان‌ها سرویس‌های خود را از خودروهای فرسوده و غیرایمن بکارگیری کرده‌اند که تصادفات حاشیه‌ای شهرها را افزایش داده است.
سردار حمیدی با اشاره به پیش‌بینی افزایش قابل توجه سفرها در تعطیلات عید سعید فطر و مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اعلام کرد: اعطای مرخصی به ناوگان مسافربری درون شهری توسط شهرداری‌ها در ایام ارتحال حضرت امام(ره) ممنوع است.
این مقام ارشد پلیس راه از آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس راه و یگان‌های امدادی و خدماتی در تعطیلات عید فطر خبر داد و تصریح کرد: هرگونه عملیات عمرانی در طول مسیرهای پرتردد خصوصاً محورهای منتهی به استان‌های تهران، البرز و استان‌های شمالی در تعطیلات عید فطر ممنوع است.
وی گفت: طرح تابستانی پلیس راهور از ۳۱ خرداد تا ۳۱ شهریور اجرا می شود. بنابراین گزارش، کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی با حضور کلیه سازمان‌های مرتبط با ترافیک شامل پلیس راه و راهور، راهداری و پزشکی قانونی در مقر پلیس راهور ناجا برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا