نهادهای مردمی در جامعه امید ایجاد کنند

ارک خبر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان‌ های مردم ‌نهاد باید در جامعه روحیه امید و نشاط ایجاد و آن را تقویت کنند.
نهادهای مردمی در جامعه امید ایجاد کنند
به گزارش ایرنا، علیار راستگو روز شنبه در نشست هم ‌اندیشی سازمان‌ های مردم‌ نهاد فعال استان در حوزه فرهنگ افزود: هم اکنون ۲۶۷ سازمان مردم نهاد در حوزه فرهنگی استان فعالیت می کنند که باید در ایجاد این روحیه در جامعه نقش ایفا کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به فلسفه وجودی این سمن ‌ها و نداشتن چارچوب ‌های مرسوم اداری می‌توانند در این زمینه با ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان از نهادهای دولتی و عمومی در جامعه اثر گذارتر باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سمن‌ ها نقش مهمی در بسترسازی عمومی در سطح جامعه دارند و در سال‌ های گذشته بسیاری از وظایف دستگاه‌های دولتی در این حوزه را بر عهده گرفته‌اند.
راستگو با اشاره به توطئه‌ های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران، ادامه داد: برخلاف هیاهوی تبلیغاتی آمریکا در این مقطع زمانی نیز مقاومت ملت ایران آنان را از رسیدن به اهداف شوم خود باز خواهد داشت.
وی یادآوری کرد: در شرایط کنونی که دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در بین قشر جوان و ایجاد نارضایتی در عرصه اقتصادی است همه باید روحیه نشاط و امیدواری را در جامعه تقویت کنیم.
راستگو با تاکید بر یافتن ساز و کار ارتباط با نسل جوان، افزود: باید زمینه‌های ایجاد نشاط سازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه فراهم شود.
در این نشست نمایندگان سازمان‌ های مردم‌ نهاد فعال در حوزه فرهنگی نیز نظرات و مشکلات خود را ارایه کردند.
لزوم بازتعریف جایگاه سازمان‌ های مردم ‌نهاد در روند توسعه و پیشرفت جامعه، حذف نگاه‌ های سیاسی و امنیتی به فعالیت این سازمان‌ ها، به رسمیت شناختن آن ها در ادارات دولتی و سپردن بخشی از فعالیت‌ های نهادهای دولتی و عمومی به سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله خواشته های این فعالان بود.
استفاده از نظرات و پیشنهادهای سازمان‌ های مردم ‌نهاد در روند تصمیم‌گیری‌، فراهم کردن امکان استفاده آن ها از امکانات دستگاه‌های اجرایی، همکاری دستگاه‌ها برای استفاده این سازمان ‌ها از اطلاعات آماری و تسریع در صدور مجوز به سازمان ‌های مردم ‌نهاد از دیگر خواسته های فعالان سمن ها بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا