رحمانی: امسال ۲۲۰۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازمی گردد

ارک خبر- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال برای بازگشت به تولید یک هزار و ۹۰۰ واحد غیرفعال برنامه ریزی شده بود که در نهایت یک هزار و ۷۰۰ واحد فعال و ۲۸ هزار نفر اشتغالزایی شد که رقم پیش بینی شده برای امسال ۲ هزار و ۲۰۰ واحد است.
به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» امروز (یکشنبه) در هجدهمین همایش «روز ملی حمایت از مصرف کننده» افزود: اولویت وزارتخانه به حداکثر رساندن تولید واحدهای دارای ظرفیت و کمک به واحدهای مشکلدار است.
وزیر صنعت ادامه داد:‌ برای واحدهای بحرانی نیز برنامه هایی داریم که مشکلات آنها را استخراج و با استفاده از ظرفیت هایی همچون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل کنیم.
رحمانی افزود: واحدهایی داریم که ظرفیت بالایی دارند اما از حداکثر ظرفیت آنها به دلایلی همچون سرمایه در گردش ناکافی و غیره استفاده نمی شود که اولویت امسال ما رسیدگی به این واحدهاست.
«برخی واحدها حتی به کمک دولت نیاز ندارند و با حمایت و دلگرمی می توانند تولیدشان را افزایش دهند و اشتغال ایجاد کنند».

** رونق تولید در گرو تولید باکیفیت
این مسئول، رونق تولید را در گرو تولید کالای با کیفیت دانست و گفت: اگر تولیدکننده به دنبال صادرات محصولات خود و حتی فروش در بازارهای داخلی است، باید محصول با کیفیت تولید کند.
وی افزود: تولید کالای بی کیفیت بیش و پیش از همه به خود تولیدکنندگان آسیب می زند؛ چنانکه صادرات کالای بی کیفیت دوامی نخواهد داشت و موجب بدنام شدن نام کالای ایرانی می شود.
«در دوره جدید، برای حمایت از تولیدکننده نمونه هیچ محدودیتی نداریم اما با کسی که بخواهد سوء استفاده کند به طور جدی برخورد می کنیم».
رحمانی اضافه کرد: امسال شرایط خاصی داریم که مشتمل بر فرصت ها و تهدیدهاست و اینکه وضعیت به کدام سو حرکت کند، به رفتار ما بستگی دارد.

** لزوم مبارزه با فساد و دلالی
این مسئول از دستگاه های نظارتی خواست بساط دلالان را جمع کنند و یکی از راهکارهای مبارزه با فساد را تکمیل سیستم های الکترونیکی عنوان کرد و افزود: در تخصیص مواد اولیه نباید فقر اطلاعات داشته باشیم، زیرا با سیستم های موجود نیاز واحدها قابل شناسایی است.
وی تاکید کرد «در تامین مواد پتروشیمی، فولاد و غیره نباید نقصی باشد و با دلال بازی مواجه شویم؛ به طور نمونه ۲ برابر مصرف پتروشیمی در داخل تولید وجود دارد».
به گفته وی، برخی افزایش قیمت ها توجیه ندارد و مردم آن را نمی پذیرند.
رحمانی افزود: بین تولید کننده و مصرف کننده خلائی وجود دارد و افزایش قیمت ها به واسطه دلالی در این مسیر است که باید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ورود کرده و بساط دلالان را جمع کند.
وی به کمبود نیرو در سازمان حمایت و لزوم همراهی اتاق اصناف برای نظارت اشاره کرد و گفت: ماه های گذشته برخی دستگاه ها در زمینه نظارت بخوبی ورود کرده اند، همانطور که چندی پیش نیروی انتظامی درباره قیمت سازی و آشفته سازی بازار خودرو ورود کرد و کمک های قابل توجهی داشت.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب امسال را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا