ساماندهی و تأمین زیرساخت‌های کمپ گردشگری اسبفروشان شهرستان سراب

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ساماندهی و تأمین زیرساخت‌های کمپ گردشگری اسبفروشان شهرستان سراب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زیر ساخت‌های اقامتی یکی از مهمترین مؤلفه‌های صنعت گردشگری است، ادامه داد: کمیت و کیفیت این زیر ساخت‌ها در افزایش فعالیت‌های گردشگری به ویژه در جذب گردشگر مؤثر است. کمپ‌های گردشگری یکی از ظرفیت‌های پرکاربردی است که در این حوزه جایگاهی ویژه داشته و توسعه آن در منطقه‌ای چون آذربایجان امری ضروری محسوب می‌شود که این اداره کل توسعه این بخش را در سطح استان، در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به ساماندهی و تأمین زیرساخت‌های کمپ گردشگری اسب فروشان شهرستان سراب، گفت: در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، پروژه ساماندهی و تأمین زیرساخت گردشگری کمپ گردشگری آبگرم اسب فروشان در حال تداوم و اجرا است.

آبدار ضمن بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان با نظارت بر اجرای پروژه‌های گردشگری استان در صدد تکمیل و تسهیل روند عملیاتی آنها است، به پیگیری ساماندهی راه دسترسی کمپ گردشگری اسبفروشان اشاره کرد و گفت: تاکنون در مسیر راه دسترسی به کمپ گردشگری اسب فروشان به طول ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع آسفالت ریزی، لکه برداری و آسفالت‌های تخریب شده جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون در کمپ گردشگری اسب فروشان، ۲۵ واحد آلاچیق، ساختمان سرویس بهداشتی و ساختمان بوفه، محوطه سازی و کف سازی بین آلاچیق‌ها، ساختمان نمازخانه، احداث پل فلزی برای ارتباط کمپ با ساختمان آبگرم، احداث و اصلاح راه ورودی به کمپ گردشگری اجرا شده است.

آبدار در پایان با اشاره به مراحل آتی عملیات ساماندهی و تأمین زیر ساخت کمپ گردشگری اسب فروشان، اظهار کرد: عملیات اجرایی تأمین زیرساخت گردشگری شهرستان سراب تاکنون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است که اجرای مراحل آتی این عملیات اعم از اصلاح مابقی مسیر آسفالت ریزی شده، ادامه احداث ساختمان نمازخانه و ساختمان بوفه، محوطه سازی و کف سازی بین آلاچیق‌ها و توسعه کمپ با اعتباری به میزان ۳ میلیارد تومان محقق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا