۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی تبریز به ۳۶ کشور صادر شد

ارک خبر- مدیرعامل مجتمع پتروشیمی تبریز با تاکید بر اهمیت افزایش صادرات و رونق تولیدات داخلی گفت: سال گذشته ۵۰ درصد تولیدات این مجتمع برای تامین نیاز داخل به فروش رفت و بقیه به ۳۶ کشور جهان صادر شد.
۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی تبریز به ۳۶ کشور صادر شد
سیاوش درفشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال با وجود مشکلاتی که وجود داشت حدود ۸۶۸ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی دراین شرکت تولید شد که سیر صعودی نسبت به سال ۹۶ دارد.
وی افزود: مجتمع پتروشیمی تبریز از معدود شرکت های پتروشیمی ایران است که با صادرات گسترده بازار ثابتی در اروپا پیدا کرده است و تولید کننده انحصاری انواع پلاستیک های خام شامل پلی اتیلن، پلی استایرن ها و ABS است.
درفشی ادامه داد: طرح های توسعه ای، نحوه تامین خوراک و میزان تولیدات پتروشیمی تبریز پیشرفت مناسبی را داشته و بعد از پتروشیمی اراک متنوع ترین تولیدات را دارد.
به گزارش ایرنا، مجتمع پتروشیمی تبریز بزرگترین شرکت تولیدی شمال غرب کشور از نظر حجم کسب و کار و تولید کننده انحصاری انواع پلاستیک های خام شامل پلی اتیلن، پلی استایرن ها و ABS است و در حال حاضر میزان درخواست مشتریان خارجی فراورده های پتروشیمی تبریز به ویژه کشورهای اروپایی بیش از ۳ برابر کل محصولات تولیدی این مجتمع بزرگ تولیدی کشور است.
طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب شد و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید، فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال ۱۳۶۸ و عملیات نصب در سال ۱۳۷۱ آغاز شد.
شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا