مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی: با ۱۰۰ واحد متخلف برخورد شد

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بر بازار در سال جاری با ۱۰۰ واحد متخلف در استان برخورد قانونی شد.

ساسان فرشی حق رو، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد واحدهای متخلف در راستای بازدید کارشناسان این اداره کل از بیش از ۲ هزار واحد صنفی استان شناسایی شده اند.
وی عمده تخلف این واحدها را عرضه کالاهای فاقد استاندارد و تاریخ مصرف گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: برای این واحدها براساس قوانین و مقررات استاندارد، پرونده قضایی تشکیل و به مراجعه قضایی معرفی شدند. 
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با اشاره به تشدید نظارت و بازدید از بازار استان در ماه مبارک رمضان از سوی کارشناسان این اداره کل، گفت: در راستای این اقدام از ۱۰۰ واحد صنفی تهیه و عرضه مواد غذایی ویژه این ماه در استان بازدید میدانی انجام و از اقلامی مانند انواع لبنیات، روغن های سرخ کردنی، زولبیا و بامیه، زعفران، ارده و خرما و دیگر اقلام نمونه برداری شد و مورد آزمون قرار گرفت. 
فرشی حق رو با بیان اینکه این طرح همچنان ادامه دارد، افزود: در راستای این اقدام نیز ۱۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
وی گفت: طرح نظارت بر بازار، ویژه ماه مبارک رمضان» هر سال با هدف استاندارد سازی، بهبود و افزایش کیفیت محصولات تولیدی و عرضه شده در استان اجرا می شود. 
فرشی حق رو، ادامه داد: مردم برای کسب اطلاع از استاندارد بودن محصولات تولیدی، می توانند کد ۱۰ رقمی کالا را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت مشاهده تخلف موارد را به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا