وحید نوری قهرمان مسابقات جهانی پاراجودو باکو شد

وحید نوری جودوکار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کشورمان روز سه شنبه در مسابقات جهانی پاراجودو گرند پری باکو همه حریفان خود را با ضربه فنی شکست داد و قهرمان این مسابقات شد .

به گزارش ایرنا ، نوری که امروز ( سه شنبه ) و در دومین روز این مسابقات جهانی دو روزه روی تاتامی رفت به حریفان خود از برزیل ، گرجستان و فرانسه با ضربه فنی غلبه کرد وارد مرحله نیمه نهایی شد . 
وی در مرحله نیمه نهایی نیز ولادیمیر فدین از روسیه را با ضربه فنی شکست داد و برای حضور در فینال در برابر روشن سفر اف جودوکار کشور میزبان جمهوری آذربایجان حاضر شد . 
نوری در فینال حریف آذربایجانی را از اولین دقیقه با ضربه فنی شکست داد و عنوان قهرمان جهان این مسابقات را به خود اختصاص داد . 
مسابقات جهانی دو روزه پاراجودو گرند پری باکو روز گذشته ( دوشنبه ) با حضور ۲۳۵ جودوکار از ۳۵ کشور از جمله تیم دو نفره جودوی نابینای ایران به سرمربیگری محمد رضا حاج یوسف زاده در ورزشکاه حیدر علی اف باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد .
این مسابقات جهانی با مساعدت فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های نابینایان ، فدراسیون بین المللی جودو ، کمیته ملی المپیک ، فدراسیون جودو و وزارت امور جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان برگزار می شود و به عنوان گزینشی سهمیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یاد می شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا