آذربایجان شرقی نیازمند توسعه همکاری های بین المللی فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این استان نیازمند توسعه و گسترش همکاری های بین المللی در حوزه فرهنگ و هنر است.

محمد محمدپور روز پنجشنبه در دیدار با مسئول جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه شمال‌غرب کشور، حوزه فرهنگ و هنر را ثروت‌خیز و دارای توانمندی گسترده‌ اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز، با هموار کردن مسیر تعاملات، زمینه صدور تولیدات فرهنگی و هنری به خارج از مرزهای جغرافیایی را فراهم آورد.
وی بر علاقمندی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همکاری با نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه شمالغرب تاکید کرد و اظهار داشت: فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز فرصتی برای گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح بین‌المللی فراهم می‌ کند و امیدواریم با تعاملات سازنده میان این دفتر و اصحاب فرهنگ و هنر، جایگاه تبریز در عرصه‌ بین‌المللی را برجسته ‌تر شود.
محمدپور با بیان اینکه تبریز در طول تاریخ در حوزه‌های مختلف صاحب سبک و مکتب بوده و فعالیت مراکز علمی همچون ربع رشیدی و یا مکان های ارزشمندی چون مقبره الشعرا با ۴١٠ شاعر و عارف شهیر مدفون در آن ‌همواره بر رونق این شهر افزوده است، یادآوری کرد: تبریز خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و مفاخر و مشاهیر زیادی در شعر، ادب، نگارگری، نقاشی، ‌موسیقی، خوشنویسی، تاریخ، سیاست، فقه، تفسیر و فلسفه از این شهر برخاسته اند.
وی ادامه داد: عرصه فرهنگ و هنر بسیار تاثیرگذار است و حضور هنرمندان در سطوح بین‌المللی موجب ایجاد ارتباط مؤثر بین هنرمندان، تعامل و گفت‌ و گو بین مراکز فرهنگی و هنری و برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در سایر کشورها در جهت ارتقای سطح دیپلماسی فرهنگی و عمومی خواهد بود.
نماینده جدید وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور نیز در این دیدار حوزه فرهنگ و هنر را بسیار ارزشمند و دارای تاثیر در مناسبات و گفتمان‌های بین‌‌المللی عنوان کرد.
اکبر عیسی زاده همکاری بیش از پیش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و اصحاب فرهنگ و هنر این استان با نمایندگی وزارت اور خارجه در شمال غرب را خواستار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا