شورای شهر باید مصوبه افزایش کرایه تاکسی را تغییر دهد

 فرماندار شهرستان تبریز گفت: شورای اسلامی این شهر باید مصوبه مربوط به افزایش کرایه تاکسی ها را تغییر دهد.

بهروز مهدوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، دلیل رد مصوبه ارسالی از سوی شورای اسلامی شهر توسط فرمانداری را واقعی نبودن میزان افزایش ها اعلام و اضافه کرد: فرمانداری تبریز به هیچ عنوان مصوبه افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها را تایید نخواهد کرد.
وی اظهار داشت: هرچند شورای اسلامی در توجیه این میزان افزایش کرایه، گرانی های اخیر را دلیل اصلی عنوان کرده است، اما باید توجه داشت که گرانی ها تنها مربوط به صنف تاکسیرانان نیست و قیمت ها باید واقعی شود.
مهدوی با بیان اینکه فرمانداری تبریز تنها با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه های تاکسی درون شهری موافقت می کند، افزود: این میزان افزایش کارشناسی تر بوده و با شرایط امروز جامعه تطابق دارد.
وی غیرشفاف بودن و توجیه های غیرقابل قبول برای افزایش ۲۵ درصد کرایه را از دیگر دلایل فرمانداری برای رد مصوبه فوق اعلام کرد و گفت: اعمال این میزان افزایش کرایه تاکسی خلاق قانون است.
مهدوی با تاکید بر نزولی رند کردن کرایه تاکسی ها، اظهار داشت: به عنوان نمونه در شرایط فعلی یافتن ۸۰۰ تومان پول خرد برای کرایه یک مسیر هم برای مسافر و هم تاکسیران دشوار است و به همین دلیل بر این باوریم که باید این رقم با میل به رقم پایین تر رند شود. 
به گزارش ایرنا، در کلان شهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز که جمعیت آن در روز تا ۲ میلیون نفر نیز افزایش دارد، حدود ۱۰ هزار دستگاه تاکسی وجود دارد و حدود ۳۰ درصد سفرهای درون شهر با تاکسی انجام می شود. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا