تسهیلات اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید به دو هزار میلیارد تومان می رسد

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید، گفت: این صندوق امسال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات می پردازد که یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به حوزه روستایی و ۴۰۰ میلیارد تومان به حوزه شهری اختصاص می یابد.

«اصغر نوراله زاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۶۷ هزار طرح پرداخت کردیم.
وی افزود: پارسال ۱۲ هزار و ۷۰۰ طرح روستایی و عشایر، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق کارآفرینی امید دریافت کردند.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید درباره اعتبارات پرداخت شده در حوزه شهری در این مدت، اظهارداشت: ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح های شهری در بخش ورزش و جوانان، صنایع دریایی، هنرمندان و دیگر بخش ها پرداخت شد. 
وی افزود: اعتبار پرداختی در حوزه ورزش و جوانان با هماهنگی وزارتخانه مربوطه، در بخش صنایع دریایی به مجموعه زنجیره ارزش خدمات دریایی اعم از تفریحی و صنعتی همچون لنج ها، کشتی، تور ماهیگیری و ابزار و ادوات صیادی برای بنادر شمالی و جنوبی کشور اختصاص یافت.
به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از مجموع اعتبار اختصاص یافته این صندوق در سال گذشته، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه اشتغال و کارآفرینی پرداخت شده است. 
نوراله زاده گفت: امسال نیز پیش بینی شده دو هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی و بازگشت اقساط اعتبار پرداخت می کنیم. 
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید، تاکید کرد: تاکنون صد درصد اقساط صندوق وصول شده و مشکلی در تامین اعتبارهای جدید نداشتیم.
وی در تشریح اقدامات پیش بینی صندوق برای مناطق سیل زده گفت: براساس بررسی های انجام شده در نظر داریم به هشت روستای خسارت دیده از سیل (سه روستا در خوزستان و پنج روستا در لرستان) کمک کنیم. 
نوراله زاده افزود: براساس بررسی ها، بیشترین آسیب سیل اخیر مربوط به استان لرستان است که نزدیک به ۸۰ پمپ آب کشاورزی کاملا مفقود شده و ۱۸ واحد صنفی در ۲ روستا تخریب شده است و با هدفگذاری و سیاستگذاری های انجام شده، اعتبار لازم برای آنها تامین می شود. 
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید درخصوص برنامه های این صندوق در سال ۱۳۹۸ گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان رونق تولید در نظر داریم طرح فروش اعتباری واحدهای تولیدی را در شرایطی که امکان مالی فراهم شد، عملیاتی کنیم. 
وی افزود: البته این طرح به صورت آزمایشی در استان کرمان اجرا شد؛ به این صورت که یک هزار فقره تسهیلات به میزان ۲۰ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی برای مناطق جنوب آن پرداخت شد و تلاش داریم این طرح را گسترش و تعمیم دهیم. 
نوراله زاده درباره بازگشت تسهیلات پرداختی گفت: اقساط در دوره زمانی ۳۶ ماهه و با کارمزد قرض الحسنه چهار درصد است. 
به گفته وی سال گذشته طرح فروش فرش در استان کردستان نیز اجرا شد که با استقبال مواجه شده و قرار است به صورت سیستمی در کشور اجرا شود. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا