استاندار آذربایجان شرقی: ۸ هزار میلیارد ریال برای طرح انتقال آب ارس هزینه شد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۳۵ کیلومتر طرح انتقال آب ارس به دشت تبریز هزینه شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه بهره‌ برداری از رود ارس در گفت ‌و گو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارهای آب های مرزی برای اجرای این طرح هزینه شده است.
وی تامین منابع آبی پایدار برای استان را از مهم ترین اولویت های مدیریت ارشد استان اعلام کرد و اظهار داشت: برای تکمیل این طرح نیاز به ۶۰۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: حقابه استان از رود ارس در بخش شرب ۱۰۲ میلیون مترمکعب و در بخش صنعتی و کشاورزی ۱۸۰ میلیون مترمکعب است.
پورمحمدی با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی انتقال آب ارس به دشت تبریز از سال ‌های گذشته آغاز شده است، ادامه داد: در زمان کنونی آب مورد نیاز بخشی از اراضی کشاورزی این منطقه از محل این طرح تامین می ‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح دارای ۶ ایستگاه پمپاژ اصلی بوده و روند اجرای آن از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: در مرحله اول اجرای این طرح ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه تحت پوشش قرار می‌ گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: عملیات اجرایی برای بهره‌ برداری از ۵ هزار هکتار از این طرح نیز در آینده نزدیک به اتمام می رسد و اجرای آن در اراضی کشاورزی منطقه کامل می شود.
پورمحمدی، با اشاره به تعیین سرمایه گذار و بانک عامل برای اجرای ادامه طرح ملی توسعه بهره‌ برداری از رود ارس افزود: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی این طرح در ۳ سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز گفت: طرح توسعه بهره برداری از ارس از مهم‌ترین طرح ‌های ملی استان است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۱ آغاز شده و تا پایان سال ۹۳ حدود یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود.
یوسف غفارزاده با بیان اینکه در ۴ سال اخیر ۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، افزود: این طرح دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و اعتبار مورد نیاز برای اجرای کل آن ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا