تکمیل قطار شهری تبریز توسعه تمام شهرهای آذربایجان را در پی دارد

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به پروژه عظیم قطار شهری تبریز، گفت: تکمیل قطار شهری در شهر تبریز به عنوان مرکز آذربایجان بدون شک توسعه تمام شهرهای آذربایجان را در پی دارد.

ضیاءاله اعزازی روز یکشنبه در بازدید از سازمان قطار شهری تبریز و حومه افزود: پروژه مترو تبریز تنها یک پروژه شهری نیست بلکه به عنوان یک پروژه مهم استانی باید قلمداد شود.
وی ضمن اعلام همراهی نمایندگان به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های قطار شهری تبریز ادامه داد: به عنوان نماینده مردم در مجلس قول کمک و پیگیری‌های لازم را می دهم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه نیز با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در خطوط یک، دو، سه و چهار قطار شهری تبریز، گفت: با وجود تمام محدودیت ها و شرایط سخت اقتصادی تلاش کرده ایم که پروژه سرپا باشد.
مصطفی مولوی از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور بهره برداری از تمام مسیر خط یک قطار شهری تبریز تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا همچون گذشته با چند ایستگاه عبوری امسال قطار را به خط پایانی لاله برسانیم.
با توجه به حجم وسیع مسافرت های درون شهری تبریز و ضرورت استفاده از سیستم حمل ونقل ریلی در جهت کاهش مشکلات ترافیکی این شهر، برای اولین بار در دی ماه ۱۳۶۹، موضوع مطالعه واحداث قطار شهری در مجلس شورای اسلامی مطرح شد ولی با مسکوت ماندن موضوع، بالاخره سازمان قطار شهری تبریز در سال ۱۳۷۹ تأسیس و مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز در اواخر سال ۱۳۸۰ آغاز شد.
احداث خط یک قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۱ آغاز شد و در جلسه شصت وپنجم شورای عالی ترافیک، در دی ماه ۱۳۸۵ احداث سایر خطوط درون شهری تبریز وخط حومه ای تبریز – سهند به تصویب رسید که شامل ۴ مسیر به طول ۷۰ کیلومتر با ۷۰ ایستگاه و یک خط برون شهری از تبریز به شهرک سهند به طول حدود ۲۰ کیلومتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا