رحمانی: نحوه خرید در زمان گرانی کالاها اصلاح شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وقتی کالایی گران می شود مردم برای خرید آن هجوم می آورند، این مشکل باید با کار فرهنگی و به کمک رسانه‌ها اصلاح شود.

«رضا رحمانی» روز دوشنبه در سی و هفتمین کارگروه تنطیم بازار در محل وزارت صنعت افزود: با وجود رکود و کاهش خرید مردم، اما از نظر تامین بازار مشکلی وجود ندارد.
به گزارش وزارت صنعت، معدن تجارت، وی تاکید کرد: باید طی جلسه ای مسئولان مربوطه به بررسی چرایی وضعیت این روزهای گوشت، شکر و خرما بپردازند، زیرا این موارد قابل پیشگیری بود و می شد با بررسی بیشتر و شناسایی علل، شرایط را برای بروز اینگونه موارد کاهش داد.
رحمانی درخصوص تنظیم بازار برخی کالاها گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال وضعیت علوفه دام بهتر شده، اما واردات دام برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در بازار باید تسهیل شود.

** بحران سازی دشمنان
وزیر صنعت یادآور شد: دشمنان در شرایط جنگ اقتصادی پیش آمده هر کجا زمینه را برای ایجاد بحران فراهم ببینند، بحران سازی می کنند و در این شرایط هر کس در خاکریز خودش باید به خوبی ایستادگی کند.
این مقام مسئول گفت: باید در جاهایی که امکان پیش بینی مشکل وجود دارد برنامه ریزی و کار مداوم انجام شود.
وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود نخستین حلقه کنترل قیمت در مرحله توزیع را اصناف دانست و تاکید کرد: اتحادیه‌ها و صنوف نقش مهمی در تنظیم بازار بویژه در شرایط فعلی دارند و هر اتحادیه و صنفی باید شرایط جنگ اقتصادی کنونی را برای اعضایش تبیین و تشریح کند و نقش خود را به خوبی انجام دهد.
رحمانی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج اصناف برای تنظیم بازار در این شرایط جنگ اقتصادی پس از صنوف در رده بعدی هستند و نقش و جایگاه مهمی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا