پیگیری ثبت جهانی غار علیصدر در دستور کار است

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از تلاش برای تدوین طرحی جامع با هدف بهره مندی از توان مردم علیصدر در جذب گردشگران خبر داد و گفت: پیگیری ثبت جهانی غار علیصدر در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی ظهر سه شنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه علیصدر شرکتی خصوصی است که منافع عمومی دارد، گفت: این شرکت در کشور شرایط خاصی دارد و کم نظیر است.

وی با بیان اینکه مدیریت این مجموعه با روحیه‌ام سازگار است و علاقمند به فعالیت در این مجموعه هستم، گفت: غارعلیصدر سال ۱۳۴۷ کشف شده و طی ۵۰ سال اخیر کارهایی خوبی برای شناساندن آن صورت گرفته تا به اینجا رسیده است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه از امسال باید به ثبت جهانی غار علیصدر فکر کنیم کمااینکه برای این اقدام دیر هم شده است و باید زودتر از اینها به موضوع پرداخته می‌شد، گفت: اگر غارعلیصدر جهانی می‌شد شاید بسیاری از مشکلات همدان را حل می‌کرد.

ثبت جهانی غارعلیصدر توریست‌ها را راهی همدان می‌کند

درویشی با بیان اینکه ثبت جهانی غارعلیصدر توریست‌ها را راهی همدان می‌کند، عنوان کرد: این روزها شاهد حضور گردشگران خارجی در مکان‌های دیدنی استان‌های اصفهان، فارس و کرمان هستیم که آثار ثبت جهانی دارند و از قضا به لحاظ اقتصادی شرایطی به مراتب بهتر از همدان را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این اتفاق رقم بخورد و غار علیصدر به ثبت جهانی برسد، گفت: رسانه‌ها در این زمینه نقش پررنگی دارند و مسیر را هموار خواهند کرد.

درویشی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نباید توان خود را نادیده بگیرند، گفت: حتی اگر در زمینه سخت افزاری قدم‌های محکمی برداشته شود تا زمانی که رسانه‌ها همراه مجموعه علیصدر نشوند رسیدن به انتظاری که مدنظر است ممکن نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه چراغ راه مجموعه علیصدر در معرفی و شناساندن این نعمت خدادادی و امکانات زیربنایی استفاده از توان رسانه‌ها، فضای مجازی و تبلیغات است، گفت: امیدواریم با همراهی رسانه‌ها این اتفاق خوشایند را رقم بزنیم.

درویشی با بیان اینکه هفته جاری نشستی با مدیران شهرستان کبودرآهنگ از جمله امام جمعه، فرمانده انتظامی و دادگستری و سایر مجموعه‌ها در راستای همکاری و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت عظیم غار علیصدر انجام شد، گفت: تاکنون از ۱۲ ماه سال تنها در ۵ ماه از ظرفیت این غار شگفت انگیز برای جذب مسافر استفاده می شده و ۷ ماه دیگر سال چندان رونقی در این مجموعه شاهد نبوده‌ایم.

مذاکره با نمایندگانی از استان‌های اربیل و کردستان عراق راه اندازی تور گردشگری با محوریت بازدید از غار علیصدروی با بیان اینکه در ۷ ماهی که به نوعی غارعلیصدر در تعطیلی به سر می‌برد نتوانسته‌ایم از این نعمت خدادادی در جهت رونق اقتصادی استان همدان و کشور بهره ببریم، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با نمایندگانی از استان‌های اربیل و کردستان عراق راه اندازی تور گردشگری با محوریت بازدید ازغارعلیصدر مدنظر قرار گرفته تا در زمان عدم پیک مسافر از این استان‌ها مسافر بپذیریم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه حضور گردشگران این کشور در همدان برای استان ارزآوری خواهد داشت و زمینه معرفی بیشتر همدان را فراهم می‌کند، گفت: علیصدر پتانسیل‌های بسیاری دارد که برای مسافر جذابیت دارد و این اقدام در تولید درآمد، اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی مردم علیصدر اثر گذار است.

درویشی با بیان اینکه تدوین طرح جامع با هدف بهره مندی از توان مردم علیصدر در این اقدام مدنظر است، گفت: به اعتقاد مردم علیصدر؛ استفاده از غار علیصدر به استان همدان محدود شده و مردم روستای علیصدر از مزایای این غار منتفع نمی‌شوند که با اجرای طرح جامع شاهد بهره مندی مردم علیصدر از این ظرفیت خدادادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به دنبال آنیم درب ورودی و خروجی غار علیصدر را از یکدیگر جدا کنیم، گفت: درب خروجی و همان محلی که اکتشاف شده درون روستای علیصدر قرار دارد و درب فعلی مجدد ایجاد شده که به دنبال آنیم با همکاری دستگاه‌های ذیربط درب اصلی باز شود.

تعریف فضاهای گردشگری در علیصدر

وی با تاکید بر اینکه تدوین طرح جامع در این زمینه پیش بینی شده و ایجاد منطقه بوم گردی نیز مدنظر قرار دارد، گفت: به دنبال تعریف فضاهای گردشگری در علیصدر هستیم تا گردشگر به حضور در روستا ترغیب شود.

درویشی با بیان اینکه در طرح جامع گشت و گذار مسافران در روستای علیصدر مدنظر است به طوری که گردشگران پس از طی مسیر به وسیله قطار برقی یا هر آنچه بتواند مردم را جابجا کند به پارکینگ منتقل شوند، گفت: هدف اصلی آن است گردشگر زمان صرف شده در صف خرید بلیط را در روستا بگذراند.

وی با بیان اینکه سعی برآن است تا بلیط غارعلیصدر به صورت وب گردی عرضه شود و مسافر پیش از ورود به شهر همدان بلیط خود را تهیه کرده باشد و در صف انتظار خرید بلیط معطل نشود، گفت: مسافر باید در کمترین زمان از غار بازدید کرده و مابقی وقت خود را به گردش در منطقه بگذراند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با تاکید بر اینکه جایگاه واقعی غار علیصدر را باید برای علیصدر، استان همدان و کشورمان پیدا کنیم، گفت: در این زمینه شهرداری، میراث فرهنگی و سایر مجموعه‌ها می‌توانند کمک حال مجموعهعلیصدر باشند.

استاندار همدان به صورت جدی پیگیر آن است که علیصدر جایگاه واقعی خود را پیدا کندوی با بیان اینکه استاندار همدان به صورت جدی پیگیر آن است که علیصدرجایگاه واقعی خود را پیدا کند، گفت: در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی خوبی بر جامعه حاکم نیست توریست و گردشگر کمک حال توسعه استان خواهد بود.

درویشی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه استان همدان مقوله گردشگری و جذب توریست است، گفت: از حمایت هر دستگاه، شرکت و مجموعه‌ای در استان همدان ازجمله دانشگاه‌ها که در معرفی این نعمت خدادادی به دنیا مؤثر هستند استفاده می‌کنیم و در این راستا حمایت رسانه‌ها را خواستاریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم اقداماتی که انجام می‌شود باعث سربلندی استان و کشور باشد از حمایت‌های رئیس شورای شهر همدان قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا