حذف نقاط حادثه ‌خیز برای کاهش تصادفات رانندگی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر ضرورت اصلاح یا حذف نقاط حادثه‌ خیز تاثیر در راستای ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی، گفت: توجه به بافت فرهنگی مناطق در ایجاد راهکارهای ترافیکی ضروری است. جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان و کمیته ایمنی حمل و نقل درون شهری، با اشاره به اینکه ۷۵ درصد عامل تصادفات، انسانی است، افزود: برای همگانی کردن آموزش فرهنگ‌سازی ترافیک و رانندگی که از ضرورت‌هاست، باید از همه ابزارها، امکانات و نیروهای تأثیرگذار بهره گرفت. 
وی ارائه برنامه‌های آموزشی مشخص در راستای فرهنگ‌سازی متناسب با بافت اجتماعی و فرهنگی شهرها را ضروری دانست. 
رحمتی با اشاره به اینکه اطلس تصادفات تبریز حاوی اطلاعاتی از قبیل نوع تصادف، محل دقیق و تلفات ناشی از آن تهیه شده است، اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز را اولویت مسئولان حوزه ترافیکی عنوان کرد. 
وی همچنین با تاکید بر استانداردسازی علائم، تجهیزات و راه، اضافه کرد: شهرداری باید هرچه سریع‌تر موضوع دست ‌فروشان را که یکی از عوامل ایجاد و کندی ترافیک به ویژه در مرکز شهر است پیگیری و با در نظر گرفتن معیشت این قشر با تعیین مکان‌هایی ویژه، نسبت به سامان‌دهی آنان اقدام کند. 
اصغر آدی بیگ، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز هم با اشاره به کسب رتبه اول کاهش تلفات جانی کشور در استان آذربایجان شرقی، گفت: در سال ۹۸ با شعار فرهنگ سازی شهری ۴۰ دوربین پلاک‌خوان در رینگ سلامت تبریز و ۲۰ دوربین نظارتی به‌ویژه در شهرک‌هایی که تردد خودرو زیاد است نصب و تمامی عابرگذرهای مصوب تا آخر سال اجرا می‌شود. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا