عوارض در ۲۲ آزاد راه کشور الکترونیکی پرداخت می شود

مدیرعامل شرکت سپندار گفت: پرداخت الکترونیکی عوارض در آزاد راه های کشور از چهار مورد در ابتدای سال به ۲۲ مورد تا پایان اردیبهشت رسید.

به گزارش ایرنا، سهیل مظلوم در نشست خبری با اصحاب رسانه زنجان درباره طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزاد راهی افزود: از ۲۸ اسفند سال گذشته آزادراه های تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان زیر پوشش این طرح قرار گرفت.
به گفته وی، هم اکنون پرداخت عوارض در آزاد راه های قزوین – رشت، مشهد – باغچه، قم – کاشان، کاشان – نطنز – اطفهان، ساوه – سلفچگان، تهران – پردیس، تبریز – ارومیه، زنجان – تبریز و کنار گذرگاه شمالی مشهد نیز الکترونیکی انجام می شود.
این مسئول یاد آور شد: پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی در این آزادراه ها نیز از سوم اردیبهشت عملیاتی شده است.

مظلوم اظهار داشت: تعداد کل ترددهای انجام شده در آزادراه های تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۳۱ فروردین امسال چهار میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۶۲ مورد ثبت شد.
به گفته وی، مبلغ عوارض شناسایی شده در سال گذشته ۱۳۳ میلیارد ریال بود که همه این مبالغ دریافت شد و در سالجاری نیز ۲۲۳ میلیارد ریال عوارض برای پرداخت شناسایی و از این مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال دریافت شده است.
مظلوم ادامه داد پنل بررسی آنلاین وضعیت ترددها، پرداخت‌ها و تاخیر پرداخت‌ها در اختیار همه ذینفعان قرار داده شده و وجوه دریافتی در پایان هر روز به حساب آنها واریز می‌شود.
وی اضافه کرد: برای مدیریت ترافیک باید قیمت شب با روز و وسط هفته با پایان هفته نصف و شناور باشد که لازمه آن توسعه سیستم است.
مدیرعامل شرکت سپندار گفت: خودورهای ترانزیت که به مرز وارد می شوند باید در مسیر رفت و برگشت عوارض را یکجا پرداخت کنند و طی خرداد امسال این مساله را حل می کنیم.
مظلوم یادآوری کرد: پیامک هایی برای آگاهی کسانی که عوارض پرداخت نمی کنند ارسال می شود.
وی اضافه کرد: اشکالاتی در روزهای اول بود و همین اساس در حال حاضر ۱۱۷ هزار نفر که پول اضافی عوارض پرداخت کرده اند در ترددهای عادی جبران می شود تا زمانی که در سامانه مرکزی بستانکار است پیامکی مبنی بر پرداخت عوارض نخواهند داشت و در سفرهای بعدی آنان جبران می شود.
مدیرعامل شرکت سپندار با بیان اینکه تاکنون جریمه ای بابت پرداخت نشدن عوارض اعمال نشده است، افزود: برای تاکسی هایی که در حومه شهرهای بزرگ فعالیت دارند و خودورهای کثیرالسفر تخفیف عوارض و خوروهای امدادی و انتظامی معاف از این مهم هستند.
مظلوم تاکید کرد: خودروهایی که پلاک آنها مخدوش باشد با هماهنگی پلیس متوقف می شوند.
وی اظهارداشت: برای هر آزادراه پنلی در نظر گرفته شده تا میزان ترددها را در لحظه رصد کنند و پایان هر روز صورت وضعیت دخل و خرج ارائه می شود.
مدیر عامل شرکت سپندار گفت: آزاد راه زنجان – قزوین متعلق به دولت است و عوارض آن به حساب دولت واریز می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا