۱۷ طرح معدنی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه ۱۷ طرح معدنی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، گفت: توجه ویژه ای به توسعه مجتمع مس سونگون داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر سعد محمدی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز گفت: برای این ۱۷ طرح در آذربایجان شرقی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه فاز سه تغلیظ مس سونگون با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره در آینده نزدیک احداث می‌شود، گفت: تمام برنامه‌های مس ایران به ویژه در منطقه مسسونگون با رعایت مسائل زیست محیطی بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر معدنی در استان آذربایجان‌شرقی از جمله مس سونگونگفت: با توجه به این ظرفیت‌های کمیاب در استان، باید شاهد روند روبه توسعه صنعت مس در استان آذربایجان‌شرقی باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه امسال برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک هزار میلیارد تومان بر حجم سرمایه گذاری‌های حوزه مس در آذربایجان شرقی افزوده می‌شود، گفت: کارخانه کنسانتره مس با ۱۵۰ هزار تن آغاز به فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه تلاش داریم کارخانه ذوب مسسونگون بر اساس برنامه پیش‌بینی شده طی ۳۶ ماه اجرایی و به بهره‌برداری برسد، گفت: این مجموعه بزرگ معدنی و اقتصادی از نظر اقتصادی برای رفاه و اشتغال منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

وی به رعایت تمامی الزامات زیست محیطی در طرح‌های بهره‌برداری مس سونگون نیز اشاره کرد و گفت: برای فعال کردن تمامی معادن مس استان آمادگی داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا