دستگاه تفکیک فلز در تبریز ساخته شد

«پیروز تاجر»،یکی از فناوران پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، موفق به طراحی و ساخت دستگاه تفکیک انواع فلزات شده است، دستگاهی که کاربرد وسیعی در صنعت دارد و پیش از این از خارج وارد می شد.

تاجر روز شنبه درباره دستگاه ابداعی اش به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه در ۲ بخش حسگر و کنترلی طراحی شده است و می تواند فلزات موجود در داخل محصولاتی مثل پارچه، چوب، پلاستیک و مواد غذایی و دارویی را تشخیص دهد.
وی افزود: حدود ۴ سال پیش صنایع مختلف در اثر احساس نیازی که برای تشخیص فلزات از هم در ابعاد بزرگ و کوچک داشتند، به ما مراجعه کردند و ما نیز احساس وظیفه کردیم با دانش خودمان محصولی برای رفع این نیاز ساخته شود.

این فناور جوان تشریح کرد: دستگاه «تشخیص فلزات»، فلزات موجود در داخل محصولات تولیدی را تشخیص می دهد و با محصولات مشابه خارجی برابری می کند.

وی ادامه داد: این دستگاه در هر صنعتی که وجود فلز در خط تولید یا محصول نهایی مخرب باشد، کاربرد دارد.

تاجر گفت: قابلیت تولید این دستگاه در ابعاد ۱۰ سانتی متر تا چهار متر، متغیر و هزینه ساخت آن پایین است.

وی جلوگیری از خروج چهار هزار دلاری ارز از کشور به ازای هر یک فقره را از جمله امتیازات تولید دستگاه ابدعی خود برشمرد و یادآوری کرد: تاکنون ۳۰ واحد صنعتی در کشور این محصول را سفارش داده و در مجموعه خود استفاده می کنند.

رییس پارک علم و فناوری آذبایجان شرقی نیز با تایید این خبر به ایرنا گفت: پارک علم و فناوری استان با ۱۷ سال سابقه تاکنون توانسته از ۴۳۰ شرکت فناور حمایت کند و در مجموع ۳۵۰ فناوری توسط آنها با حمایت های مادی و معنوی پارک تولید شده است.

عبدالرضا واعظی افزود: تا به امروز همچنین سه هزار و ۸۰۰ مجوز دانش بنیان به شرکت های فناور استان اعطا شده است.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه پارک علم و فناوری از فناوران در راستای تلاش برای کمک به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: فضا، آزمایشگاه و کارگاه در اختیار شرکت های دانش بینان قرار می دهیم.

واعظی ادامه داد: حتی در مرحله تجاری سازی، بازاریابی و تولید نیز از شرکت های دانش بنیان استان حمایت می کنیم تا آنها بتوانند دانش فنی شان را از ایده به محصول تبدیل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا