عملیات اجرایی پایش آلودگی احتمالی صنایع بزرگ آذربایجان شرقی آغاز شد

عملیات اجرایی برنامه پایش آلودگی احتمالی صنایع بزرگ آذربایجان شرقی با محوریت مجتمع «کاوه سودا»ی مراغه، با برگزاری نشست مشترک تیم علمی و اجرایی در محل دفتر معاونت امور اقتصادی استاندار و با هدف هم افزایی توسعه فعالیت‌های نظارتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آغاز شد.

به گزارش شنبه ایرنا، نشست مشترک آغاز عملیاتی اجرایی پایش آلودگی صنایع بزرگ با حضور مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست، متخصصین مراکز علمی و تحقیقاتی (پارک علم و فن آوری، دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و دانشگاه شهید مدنی) و مدیران شرکت کاوه سودا به ریاست علی جهانگیری، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، برگزار شد.

نظارت بر انجام طرح پایش آلودگی صنایع بزرگ آذربایجان شرقی بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست استان، استانداری و نهادهای نظارتی بوده و مقرر شد مدیران کارخانه کاوه سودا نیز همکاری‌های لازم را با این گروه داشته باشند.

معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در این نشست، گفت: این روش که با اجماع مراکز علمی، تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته، روش خوبی است و باید به دور از جنجال و با یک روش علمی، کارشناسی و همه جانبه پیش رود و امیدوارم بتوانیم با حل این مشکل، الگویی مناسب برای حل سایر مشکلات زیست محیطی صنایع و واحدهای بزرگ استان باشیم.

علی جهانگیری افزود: این طرح با دقت بیشتر اجرایی و نتایج آن در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع مردم برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: ما به منظور پاسخ به دغدغه‌های دوستداران، علاقمندان محیط زیست و نمایندگان محترم استان در خصوص احتمال آلودگی آب‌های زیر زمینی به واسطه فعالیت کارخانه کاوه سودا به صورت عمومی از دانشگاه‌ها و مراکز مستقل تحقیقاتی دعوت به عمل آورده بودیم که خوشبختانه مراکز علمی و تحقیقاتی استان در کوتاه‌ترین زمان پروپوزال این پروژه عملیاتی را آماده کردند.

حمید قاسمی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تمام توان در حل مسائل زیست محیطی صنایع و واحدها پیشگام بوده و از فعالیت‌های زیست محیطی تمامی واحدهای صنعتی حمایت می‌کند.

آلودگی احتمالی صنایع بزرگ آذربایجان شرقی از قبیل مجتمع کاوه سودا در مراغه و پالایشگاه و پتروشیمی تبریز از دغدغه مردم و مسؤولان استان در سال‌های اخیر بوده است به گونه‌ای که حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خواستار شفاف سازی اداره کل حفاظت محیط زیست در این خصوص شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا