۴۵۰ کامیون نخاله از سرای «ایکی قاپیلی» بازار تبریز حمل شد

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به پایان عملیات نخاله برداری مغازه های سرای « ایکی قاپیلی» بازار تاریخی تبریز گفت: در این عملیات بیش از ۴۵۰ کامیون نخاله از این محل بارگیری و در مکان مشخص شده تخلیه شد.

رضا پاک نهاد، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات نخاله برداری مغازه‌های در آتش سوخته این سرا از روز پنجشنبه ۲ خرداد آغاز و روز گذشته پس از کار شبانه روزی پرسنل و عوامل خدمات شهری به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه عملیات آواربرداری با تلاش ۵۰ نفر از پرسنل و نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه ۸ انجام شد، اظهار داشت: پس از اتمام این عملیات، کار بازسازی و مرمت سرا ایکی قاپیلی از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آغاز می‌شود.

پاک نهاد، با اشاره به بازدید روز گذشته شهردار تبریز از مراحل پایانی عملیات نخاله برداری سرای «اویکی قاپیلی» و قدردانی از عوامل و نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه ۸، ادامه داد: این عملیات به علت طی مراحل بیمه‌ای و قضائی حادثه آتش سوزی مغازه‌های این سرا مدتی با وقفه آغاز شد، ولی با تلاش شبانه روزی عوامل شهرداری در اسرع وقت به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا، سرای «ایکی قاپیلی» یا «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی تبریز ۱۸ اردیبهشت امسال برای دومین بار پس از حادثه آبان سال ۱۳۸۸ دچار آتش سوزی شد و در جریان آن حدود ۱۲۰ مغازه این سرا در آتش سوخت.
مجموعه بازار تبریز در مرداد سال ۱۳۸۹ به عنوان نخستین بازار جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
بازار تبریز از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان و یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا