۷۱ نفر در تأسیسات آبی و رودخانه های آذربایجان شرقی جان باختند

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به خطرات شنا در سدها و رودخانه های استان و فرا رسیدن فصل تابستان بر خطرپذیری آب تنی در این مکان ها تاکید کرد و گفت: ۷۱ نفر در تأسیسات آبی و رودخانه های این خطه در ۴ سال گذشته غرق شدند.

یوسف غفارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۷ نفر امسال تاکنون در تأسیسات آبی و رودخانه‌های استان جان باختند.

وی افزود: شنا کردن در تأسیسات آبی از قبیل مخازن سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و رودخانه‌ها به رغم هشدارهای داده شده توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی عامل اصلی بیشتر این حوادث ناگوار است.

غفارزاده بیان کرد: وجود جریان‌های قوی زیر سطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، موجب کشیده شدن شناگران به سمت آبگیرهای سد می‌شود و مرگ حتمی و غرق شدگی آنها را به دنبال دارد، بر این اساس شنا کردن در این مکان‌ها بسیار خطرناک بوده و ممنوع اعلام شده است.

وی با هشدار به هموطنان اضافه کرد: از افرادی که حاشیه سدها و شبکه‌های آبیاری و رودخانه‌ها را برای تفریح انتخاب می‌کنند، درخواست می‌کنیم به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده شأن، به نشانه‌های هشدار دهنده و اطلاعیه‌های صادر شده توجه بیشتری داشته باشند.

۱۴۶ سد با ظرفیت ۵۸۱ میلیون مترمکعب در آذربایجان شرقی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا