راه اندازی سامانه تور مجازی ارومیه با هدف نمایش اماکن گردشگری

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه از راه اندازی فاز اول پروژه تور مجازی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به تأکید شهردار ارومیه مبنی بر تلاش در راستای ارومیه ۲۰۲۰ گفت: گردشگران و علاقمندان جهت استفاده از تور مجازی شهر زیبای ارومیه می‌توانند از طریق پرتال WWW.fava.urmia.ir وارد قسمت تور مجازی شده و از این تکنولوژی نوینگردشگری بهره‌مند شوند.

وی ضمن با اهمیت شمردن این پروژه، افزود: سامانه گردشگری مجازی (Virtual Reality) یکی از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه نمایش داده‌ها و اطلاعات به صورت مجازی از طریق سخت افزار‌های پوششی از قبیل عینک‌های واقعیت مجازی است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: گردشگری مجازی به صورت خلاصه عبارت است از حضور مجازی و غیرفیزیکی گردشگر در مکان‌های توریستی که این حضور مجازی با بهرمندی از قدرت رسانه‌های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات میسر می‌شود.

اسدپور ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در نظر دارد تا با بهره گیری از این تکنولوژی و با هدف‌های تعیین شده از سوی شهردار در راستای ارومیه ۲۰۲۰، اماکن گردشگری و توریستی شهر را در قالب محتوای الکترونیکی و دیجیتال از طریق این تکنولوژی در معرض نمایش گذاشته تا گردشگران بتوانند به راحتی با استفاده از سامانه گردشگری مجازی شهرداری ارومیه به صورت غیرحضوری از اماکن و جاذبه‌های شهر بازدید کنند.

وی یادآور شد: گردشگران و علاقمندان جهت استفاده از تور مجازی شهر زیبای ارومیه می‌توانند از طریق پرتال WWW.fava.urmia.ir وارد قسمت تور مجازی شده و از این تکنولوژی نوین گردشگری بهره‌مند شوند.

اسدپور اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در راستای ارومیه ۲۰۲۰ شهر بین الملل گردشگری اقدام به پیاده سازی سامانه گردشگری مجازی کرده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در پایان فاز نخست پروژه تور مجازی شهر ارومیه را در ۱۹ عنوان شامل اماکن و جاذبه‌های گردشگری زیر معرفی کرد: ۱- تفرجگاه بند ارومیه ۲- قلعه کاظم داشی ۳- دهکده تفریحی ساحلی چی چست ۴- پارک تخم مرغی ۵- پل قویون ارومیه (تقاطع غیر همسطح شهید بهشتی) ۶- کوه سیر ۷- پارک بزرگ ائللر باغی ۸- پارک جنگلی شیخ تپه (بام شهر) ۹- پارک گوللر باغی ۱۰- دریاچه مارمیشو ۱۱- آبشار سوله دوکل ۱۲- بازار تاریخی چندصدساله ارومیه ۱۳- مسجد تاریخی جامع ارومیه ۱۴- مرقد امامزادگان محمد و ابراهیم (علیهم السلام) (روستای امام زاده) ۱۵- مسجد تاریخی و زیبای سردار ارومیه ۱۶- منطقه سیلوانا ارومیه به عنوان جاذبه اکوتوریسم ۱۷- کلیسای ننه مریم ارومیه (دومین کلیسای قدیمی جهان) ۱۸- بنای تاریخی سه گنبد ۱۹- پارک ساعت ارومیه برشمرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا