نهایت لذت شنا در گودال آب عجیب

نهایت لذت شنا در گودال آب عجیب

سرویس خبری روزنامه ارک: این استخر در یک بستر آتشفشانی تشکیل شده و شناگران می‌بایست برای ورود به آن از یک نردبان استفاده کنند. آب این استخر بسیار زلال، شفاف است

با فرا رسیدن فصل گرما مردم نیز به یاد استخرهای شنا می‌افتند؛ جایی که ضمن خنک‌شدن، تمدد اعصابی هم کرده و با آرامش بیشتری به استقبال مشکلات زندگی می‌روند. اما گاهی مکان قرارگیری این استخرها نیز به نوبه خود شگفت‌انگیز بوده و شاید از خود استخر بیشتر جلب‌توجه کند. در ادامه شما را با یکی از این مکان‌های عجیب آشنا می‌کنیم.شاید با مجمع‌الجزایر ساموآ آشنایی نداشته باشید؛ مجموعه جزایر ساموآ در سال 1962 جدایی خود از نیوزلند را اعلام کرده و به نام ایالات مستقل ساموآ نامیده شد. البته آن‌را به نام ساموآی غربی نیز می‌شناسند. ساموآ از دو جزیره‌ی اصلی آتشفشانی به نام‌های آپولو (Upolu) و ساوایی (Savaii) و تعدادی جزیره کوچک‌تر تشکیل شده است.

محلی که استخر ما در آن واقع شده دهکده لوتوفاگا در ساحل جنوبی جزیره آپولوست.معنای نام این استخر گودالی بزرگ برای شنا کردن (To Sua Ocean Trench) است و در حقیقت این توصیفی دقیق از این مکان به شمار می‌رود. برای ورود به این استخر طبیعی لازم است که 30 متر پایین بروید؛ این استخر در یک بستر آتشفشانی تشکیل شده و شناگران می‌بایست برای ورود به آن از یک نردبان استفاده کنند. آب این استخر بسیار زلال و شفاف بوده و در عین حال خنک و باطراوت است، همچنین این استخر از عمق چندانی برخوردار نیست.

این گودال به اقیانوس راه داشته و از آن تغذیه می‌شود و در نوع خود تجربه‌ای کاملاً متفاوت را در اختیار شناگران قرار می‌دهد.

بهترین زمان برای بازدید از جزایر ساموآ از ماه می تا نوامبر است (تقریباً خرداد تا آبان)؛ چرا که در این زمان وضعیت اقلیمی مناسبی بر ناحیه حکم‌فرماست. به‌علاوه جشنواره‌های متعددی برگزار شده که خود اسباب تفریح و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان  فراهم می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا