رحمانی: کالاهای اساسی کشاورزی در فصل برداشت، ذخیره سازی شود

رضا رحمانی وزیر صمت در جلسه ستاد تنظیم بازار تأکید کرد که برنامه ریزی برای ذخیره سازی کالاهای مهم کشاورزی باید در زمان برداشت محصول صورت گیرد تا هم قیمت خرید محصول، مناسب و هم مدیریت تأمین، آسان تر باشد. به گزارش عصر دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رحمانی در چهلمین کارگروه تنظیم بازار، تصریح کرد: در شرایط خاص فعلی و برای ممانعت از تاثیر تنش های تحمیلی به بازار، ضرورت دارد تا تصمیم های اتخاذ شده در تامین و تنظیم قیمت انواع اقلام کالایی کاملاً کارشناسی و منطبق با منافع مردم باشد.
وی افزود: اصلاح برخی فرآیندهای تأمین و توزیع کالاها به صورت زیر بنایی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و اطمینان دارم با تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات موجود در حوزه تنظیم بازار رفع خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اهمیت راهبردی برخی صنایع در سبد کالای مصرفی مردم، گفت: کاهش تولید تعدادی از صنایع صرفاً به سبب برخی محدودیت های موجود در تأمین مواد اولیه است که ضرورت دارد برنامه ریزی اساسی و اقدام عملی در این راستا صورت گیرد.
وی در مورد اعمال قرارداد مچینگ میان شرکت های تولید کننده و مصرف کننده فولاد کشور، افزود: صنایع بالادستی در صورت وجود محدودیت مصرف کننده اقلام تولیدی می توانند با اعمال قراردادهای مچینگ در تأمین مواد اولیه و رفع دغدغه صاحبان صنایع پایین دستی، مؤثر واقع شوند و ما هم از این موضوع استقبال می کنیم.
رحمانی گفت: امروز سیاست ممنوعیت یا آزاد سازی کامل واردات و یا صادارت هیچ کالایی دیگر در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ندارد.
وی خاطر نشان کرد: این مهم، متناسب با تأمین نیازهای کشور با اعمال مقطعی عوارض روی اقلام وارداتی و یا صادراتی صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا