محدوده ۱۸ هکتاری منطقه ۲ به پروژه گردشگری تبدیل می شود

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان:

محدوده ۱۸ هکتاری منطقه ۲ به پروژه گردشگری تبدیل می شود

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: محدوده ۱۸ هکتاری منطقه ۲ ظرفیت تبدیل شدن به یک پروژه گردشگری شامل زمین های بازی و … را دارد.    

به گزارش ارک خبر، محمد کیهانی در سی و دومین نشست خبری سه شنبه ها با رسانه با شعار ‍پاسخگویی در مسیر امید، با اشاره به اینکه منطقه دو تنها منطقه سه تکه در شهر اصفهان است، اظهار کرد: این شرایط سبب شده تا ارائه خدمت در منطقه دو که هزار و ۱۴۵ هکتار وسعت دارد با دشواری روبرو باشد. 

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد از زمین های منطقه ۲ علیرغم خدمات رسانی شهرداری به این محدوده در خارج از محدوده قرار دارد، اظهار داشت: این موضوع باعث شده تا نتوانیم نظارت و درآمدزایی از این بخش داشته باشیم. از کل وسعت محدوده قانونی منطقه، تنها ۴۸ درصد در اختیار شهرداری منطقه ۲ است که می توان روی درآمدزایی آن حساب کرد.  

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: از سویی یک سوم از ۴۸ درصد محدوده قانونی منطقه ۲ زمین کشاورزی است که از این محدوده نیز شهرداری نمی تواند درآمدزایی داشته باشد. با این وضعیت تنها روی ۱۷ درصد از زمین های منطقه ۲ می توان برای درآمدزایی حساب باز کرد. این در حالی است که منطقه ۲ باید به تمام این عرصه خدمات رسانی کند اما از آن ها درآمدی ندارد.

وی ادامه داد: راهکار این معضل که گریبان گیر مناطق ۲، ۱۱، ۱۴ و ۱۵ است ایجاد خزانه واحد به صورت متمرکز در شهر اصفهان است تا شکاف بین مناطق کمتربرخوردار و برخوردار کاهش یابد.

کیهانی با اشاره به اینکه این وضعیت نامتوازن باعث شده تا در مناطقی از شهر اصفهان اعتبار برای آسفالت کردن جاده خاکی وجود نداشته باشد و در برخی مناطق آسفالت روی آسفالت ریخته شود، گفت: مقدمات تشکیل خزانه واحد در شهرداری اصفهان با کمک شورای شهر فراهم شده است و در سال آینده به این سو حرکت خواهیم کرد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی منطقه، بدهی ناشی از پروژه های دوره های قبل بود، گفت: بیشتر مراجعات منطقه را در ابتدای کار، طلبکاران از شهرداری تشکیل می دادند و اکنون می توانم بگویم دستاورد ما در منطقه ۲ وصول مطالبات پیمانکاران بوده است.

وی ادامه داد: بودجه سال گذشته شهرداری منطقه ۲ حدود ۳۵٫۵ میلیارد تومان بود که ۲۲ میلیارد تومان صرف پرداخت بدهی ها شد اما با این وجود با تلاش و همیاری، ۷۰ درصد از بودجه عمرانی منطقه محقق شد.

کیهانی افزود: قیمت پروانه ساختمانی در منطقه ۲ یک دهم برخی مناطق شهر اصفهان است و همین موضوع درآمدزایی را با سختی روبرو کرده است.

وی افزود: عرصه ۱۸ هکتاری منطقه ۲ فرصت خوبی برای تبدیل به یک منطقه گردشگری است که مقدمات این کار طی تفاهم نامه ای با سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری فراهم شده است و با آزادسازی زمین ها می توانیم زمینه های احداث زمین تنیس، پینت بال، کارتینگ، ورزش های هوایی و … را ایجاد کنیم.  

وی ادامه داد: این مسئله سبب شد تا دیوار بی اعتمادی بین شهرداری و نهادهای دولتی افزایش یابد و مانع انتقال کارگاه های موزائیک سازی شود. در این دوره از مدیریت شهری با مذاکراتی که با استانداری و برخی نهادهای دولتی داشتیم مجوز انتقال کارگاه های موزائیک سازی به بختیار دشت را دریافت کردیم که برای عملیاتی شدن این کار، مقرر شده یک پلاک در منطقه تعطیل و به جای آن یک پلاک تغییر کاربری شده در بختیار دشت به صاحبان کارگاه های غیرمجاز تحویل داده شود. 

کیهانی با اشاره به اینکه سال گذشته از فرصت برگزاری اجلاس جهانی شهر دوستدار کودک در اصفهان استفاده کرده و پیشنهاد ساخت خانه کودک در پارک قلمستان را ارائه کردیم، گفت: با توجه به شرایط فرهنگی منطقه نیاز به توسعه امکانات تفریحی به ویژه برای کودکان وجود دارد که برای این طرح ۳٫۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: طرح اجرایی ساخت خانه کودک از سوی سازمان طراحی شهرداری تا ۱۵ مردادماه سال جاری آماده می شود و تا دو سال آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از سرمایه های منطقه ۲ زمین های غنی بختیار دشت است، اظهار کرد: تبدیل زمین های کشاورزی بدون آب در منطقه ۲ به باغ شهر یکی از راه های درآمدزایی است که همیاری استانداری، کمیسیون ماده ۵ و وزارت جهاد کشاورزی را می طلبد تا بلایی که در گذشته بر سر ناژوان آمد برای این منطقه هم تکرار نشود و برخی از شهروندان به جای خرید یا ساخت باغ در شهرهای اطراف اصفهان می توانند از ظرفیت این منطقه که در دل شهر است استفاده کنند. 

وی بیان کرد: سال گذشته در هفت ماهه پایانی سال، صدور پروانه های ساختمانی با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه شد به طوریکه رتبه دوم را در بین مناطق ۱۵ گانه به دست آوردیم. در این مدت زمان ۱۲۹ هزار و ۲۸۳ متر پروانه ساختمانی صادر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا