وضعیت فعلی آفت سن گندم در مزارع آذربایجان شرقی نگران کننده نیست

ارک خبر- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: وضعیت فعلی آفت سن گندم در مزارع استان به هیچ عنوان نگران کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از اول کاشت گندم در مزارع استان کنترل های لازم در مراحل مختلف سنی این محصول انجام گرفته و تمهیدات مقتضی اعمال شده است، این آفت در سنین مختلف در سنوات گذشته نیز اتفاق افتاده و جزو آفات معمولی گندم و جو است.

وی گفت: مراقبت از گندم در سنین مختلف مخصوصاً سن مادر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، آفت سن گندم در مزارع و در صورت رسیدن به نرم مبارزه، خطرناک و تهدیدآمیز می گردد و بایستی در اولین فرصت مبارزه شیمیایی آغاز شود.

فتحی ادامه داد: طبق رصدهای انجام شده در قسمتی از مزارع گندم شهرستان های اهر و کلیبر مشاهده شد که در این مزارع سن گندم به نرم مبارزه رسیده است لذا مبارزه با این آفت شروع شده و ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید مجدد بر این موضوع که نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد، گفت: پایش این امر از اوایل سالجاری با حضور مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها انجام گرفته و مراقبت های لازم توسط کارشناسان پهنه و کارشناسان شهرستان اعمال شده است.

وی افزود: اگر در هر مترمربع یک سن یا بیشتر از آن مشاهده شود، نشان می دهد که مزرعه به مرحله نرم مبارزه رسیده و باید با بکارگیری سموم شیمیایی مبارزه انجام گردد.

لازم به ذکر است در سن مادر نیازی به مبارزه نیست ولی در سن پورگی مبارزه لازم باید انجام شود.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا