آذربایجان شرقی جزو ۵ استان اول در زمینه میزان ابتلا به «ام اس»

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: آذربایجان شرقی جزو ۵ استان اول کشور در زمینه میزان ابتلا به بیماری «ام اس» است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا ساعی صبح امروز پنج شنبه در مراسم روز جهانی ام اس در تبریز گفت: در کمیسیون اجتماعی تلاش شده به بیماری های خاص و صعب العلاج توجه ویژه ای شود.

ساعی در ادامه گفت: از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری های جدی برای تامین و اختصاص ردیف های بودجه ای از سوی دولت نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه استان آذربایجان شرقی جزو پنج استان اول در زمینه میزان ابتلا به بیماری ام اس است که وزارت بهداشت باید ریشه یابی کند که علت گسترش این بیماری در کشور چه عواملی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: خوشبختانه اکثر دارو های بیماری ام اس در داخل کشور تولید می شود و هزینه این‌دارو ها نسبت به سایر بیماری ها پایین تر است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ تلاش شد ۴ نوع بیماری به ردیف بیماری های خاص اضافه کنیم افزود: در بودجه سال ۹۸ مبلغ قابل توجهی به بیماری های خاص اختصاص یافت چرا که این بیماری ها هزینه های سرسام آوری دارند و خانواده ها در مشکل هستند.

در بررسی های انجام شده در کل بیماری های خاص تهیه دارو هزینه بر است و مجلس تدابیری برای حمایت از این عزیزان و استفاده از بیمه تامین اجتماعی انجام داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا