نفرات برتر بخش هنری کنگره ی میرعلی تبریزی معرفی شدند

بخش هنری کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش شنبه ایرنا، دبیر علمی کنگره میرعلی تبریزی گفت: ۱۶۵ اثر در بخش هنری با ترکیبها و قالبهای مختلف چلیپا، کتابت و سیاه مشق به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد ۱۱۵ اثر انتخاب شدند و به بخش نمایشگاه راه یافتند.
نصیری افزود: ۲۶ اثر خط نستعلیق از استادان صاحب نام کشور به صورت مهمان در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.
وی ادامه داد: در بخش علمی هم پس از داوری اولیه ۳۶ مقاله انتخاب شدند که در نهایت بنا به رای هیئت داوران ۶ مقاله برگزیده شد که در قالب دو کتاب مجموعه مقالات علمی و مجموعه آثار خوشنویسی به چاپ خواهد رسید.
نصیری ادامه داد: در این کنگره پیمان سادات نژاد، شهرام روحی، حامد فقیهی، سید علیرضا مطلبی، علی خیری و مصطفی عابدینی به عنوان نفرات برگزیده نهایی و حمید احمدی، سیدرسول آقامیری، محمد جواد شکوهی فر و حمید تاجیان به عنوان نفرات برگزیده منتخب و محمد حسین نژاداصل، تیمور خدابخش، سید مرتضی جعفری، شهرام فرشباف، هادی آقایی و احمد قائم مقامی به عنوان نفرات برگزده تقدیری معرفی شدند.
داوری بخش هنری این کنگره را حسین رسام، محمدعلی فرزبود، علی شیرازی، علی اشرف صندوق آبادی و حسن تقی زاده کرمانی بر عهده داشتند.
وی هدف از برگزاری این کنگره را ارج نهادن به استادان هنر و مشاهیر آذربایجان بیان کرد و گفت: تاریخ و فرهنگ و هنر غنی آذربایجان میراث ارزشمندی برای کشورمان است و باید این میراث طلایی را حفظ کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در مراسم اختتامیه کنگره علمی هنری میرعلی تبریزی گفت: با اتکا به توانمندی‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان، مکتبهای هنری تبریز احیا خواهند شد.
محمدپور افزود: امروز در دنیا در بخشهای مختلف حرفی برای گفتن داریم و باید به زوایای تاریخ، فرهنگ و هنر خود تکیه کنیم و یاد و نام بزرگان، مفاخر و مشاهیر این سرزمین را گرامی بداریم.
شهردار کلان شهر تبریز هم از نامگذاری خیابانی به نام میرعلی تبریزی درشهر اولین ها خبر داد و گفت: شهرداری تبریز آماده همکاری باهنرمندان فاخر این دیارکهن آذربایجان است و در تلاش هستیم درشهرداری بستر و فضای مناسبی را برای هنرمندان فراهم کنیم.
شهین باهر افزود: ما در حوزه هنر و صنایع دستی اول هستیم و افتخارمی کنیم که در این استان هنرمندان فاخر و صاحب سبکی داریم که افتخارات بیشماری برای شهرمان کسب کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا