نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان ایرانی و ۳۰ کشور جهان اسلام در تبریز گشایش یافت

همزمان با سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و سرپرست خانواده، نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان ایرانی و ۳۰ کشور جهان اسلام شنبه شب در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که در بخش جنبی چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی برگزاری می‌شود، آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان تبریز، دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی و هنرمندان خارجی در ۵۰ غرفه در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

در این جشنواره هنرمندانی از کشورهای اسلامی از قبیل پاکستان، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، عراق، عمان، اردن، ازبکستان، تاجکستان، بوسنی، کریمه، بنگلادش، هندوستان، الجزایر، تونس، لیبی و مصر شرکت دارند.

آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف صنایع دستی از جمله گروه دست بافته‌ها، هنر و صنایع فلزی، هنر و صنایع چوبی، هنر و صنایع شیشه، هنر و صنایع چرم، سفال و سرامیک و تذهیب و نگارگری است.

این نمایشگاه به مدت ۵ روز از امروز تا ۳۰ خرداد در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای بازدید عموم مردم دایر است.

چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی با شرکت ۷۱ هنرمند از ۳۰ کشور جهان در ۳ بخش همایش، نمایشگاه و رقابتی در حال برگزاری است که بخش اول آن در قالب همایش امروز خاتمه یافت و بخش‌های نمایشگاهی و رقابتی آن در جریان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا