برگزاری جشنواره‌های گردشگری با هدف توزیع متوازن سفر در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هدف از برگزاری جشنواره های گردشگری را توزیع متوازن سفر در استان عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره “ماهیگیری با قلاب شهرستان هشترود” با بیان اینکه اجرای برنامه هایی از این قبیل در شهرستان ها نشان دهنده آن است که صنعت گردشگری استان روی ریل توسعه قرارگرفته، ادامه داد: به دنبال تدوین و تعریف مسیرهای گردشگری براساس ظرفیت های شهرستان های استان، از سال گذشته شاهد توزیع قابل توجه سفر به شهرستان های استان هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به تاثیر بسزای جشنواره های فرهنگی و گردشگری در ایجاد فضایی پرنشاط برای گردشگران، ادامه داد: با توجه به ظرفیت های غنی تاریخی، فرهنگی و گردشگری در استان برگزاری جشنواره های مختلف سبب ایجاد فضایی پرنشاط برای گردشگران شده و به دنبال آن زمینه مناسب جهت معرفی جاذبه های گردشگری فراهم می شود.
آبدار در خاتمه اظهار کرد: این جشنواره ها می توانند در کنار توسعه گردشگری، زمینه توسعه صنایع وابسته از جمله تولید و فروش صنایع دستی و سنتی را در سطح استان فراهم سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا