۳۵ درصد از کودکان کار تبریز جامانده از تحصیل هستند

 مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۳۵ درصد از کودکان کار و خیابانی تبریز جامانده از تحصیل بوده یا ترک تحصیل کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محسن ارشد زاده در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی افزود: در ۲ سال گذشته ۸۰ درصد این کودکان توسط بهزیستی استان پذیرش شده که از این تعداد ۱۵۱ نفر ساماندهی و ۱۳۶ نفر هم با تعهد، الزام، تعامل و حمایت های برخی نهادهای مسئول به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان خیابانی و کار زیر ۱۵ سال در تبریز دارای سرپرست هستند، اظهار داشت: هدف بیشتر خانواده ها از اجبار کودکان به کار استفاده ابزاری و سودجویانه از فرزندان خود است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه تکدی گری یک آسیب اجتماعی است که زیبنده تبریز نیست، گفت: تبریز به شهر بدون گدا معروف است و باید جلوی این پدیده را گرفت.
جواد رحمتی، با بیان اینکه تکدی گری در اشکال مختلف و حتی در فضای مجازی انجام می شود، افزود: این پدیده یک معضل اجتماعی بوده و مدیریت آن نیاز به اتخاذ تمهیدات دوچندان از سوی دستگاه های اجرایی دارد.

وی یادآوری کرد: فقط با دید فنی و اقتصادی نمی توان مسائل اجتماعی مانند تکدی گری را حل کرد بلکه این گونه مشکلات باید با تعامل همه دستگاهها و با رویکرد اجتماعی رفع شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در برخورد با چنین متخلفانی، حرمت و کرامت انسانی آنها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برخی از این افراد برای امرار معاش به فروشندگی در معابر و تقاطع ها اقدام می کنند که این موارد باید پیگیری و اقدام های لازم برای ساماندهی آنها انجام شود.
رحمتی، از تشکیل کمیته های کاری در ارتباط با معضل متکدیان و کودکان خیابانی در فرمانداری و استانداری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این کمیته ها موضوع مربوط به ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا