بازنشسته نیستم!/رویداد تبریز۲۰۱۸ نقطه شروع صنعت گردشگری است

خبرنگار روزنامه ارک-مرتضی آبدار مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به مناسبت برگزاری ششمین نمایشگاه صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری در تبریز به خبرنگاران گفت:

در ۴۰ ماه گذشته‌ای کارها و اقداماتی که در اداره کل میراث فرهنگی حضور داشتم  در پنج آیتم تخصصی جز ۵ استان برتر کشور بوده‌ایم.

آبدار، رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ را نقطه شروع  در صنعت گردشگری منطقه دانست که طی آن تعداد ۱۶۳ پروژه به انجام رسید.

وی ۵ برابر شدن بودجه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را از جمله دستاوردهای مهم دوره مدیریتی خود بیان کرد و گفت: در حالی که تعداد تخت های اماکن اقامتی استان ۷ هزار و ۴۰۰ تخت بود، این رقم هم اکنون به ۱۰ هزار و ۶۸۰ تحت رسیده است و در تلاش هستیم با اجرای پروژه های مختلف سرمایه گذاری این آمار تا سال ۱۴۰۰ به عدد ۱۵ هزار تخت برسد که دستاوردی بزرگ به شمار می آید

آبدار با اشاره به اقدامات تخصصی در حوزه گردشگری  استان یادآور شد: آذربایجان شرقی به مدت سه سال است به عنوان استان برتر در حوزه‌های مختلف گردشگری انتخاب می‌شود. بیش از ۲۸۰۰ میلیارد پروژه سرمایه‌گذاری در گردشگری در استان در حال انجام است.

آبدار در پاسخ به سوال بازنشستگی اش گفت :۳۴ سال و چند ماه است که سابقه دارم و بازنشسته نیستم.

وی ادامه داد: متولد سال ۱۳۴۲ هستم و اصراری برای باقی ماندن در این پست را ندارم.

وی یادآور شد:سند توسعه گردشگری تا پایان سال ۲۰۱۸ تدوین شده بود ،.۶۲ پروژه گردشگری باهزینه ۲۹۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است

آبدار گفت:۱۳ هزار نفر در حوزه گردشگری فعال هستند ،۸۰۷پروژه استانی در سال جاری اجرا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: ۱۹۷ اقامتگاه بوم گردی در روستاها از گردشگران استقبال می کنند،تا کنون ۲۰۰مسیر گردشگری در سطح استان تعریف شده است.

وی در ادامه به اهمیت اقدامات زیرساختی در راستای تبریز۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت:در راستای اقدامات تبریز ۲۰۱۸ طی ۳سال گذشته شاهد افزایش ۴۰درصدی در تخت های مراکز اقامتی استان بودیم و به طوریکه میزان تخت های موجود از ۷هزار و ۴۰۰ به ۱۰هزار و۶۸۰تخت در مراکز اقامتی تحت نظارت میراث فرهنگی استان افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا