استاندار آذربایجان شرقی از شیوه توزیع اعتبارات انتقاد کرد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت توزیع اعتبارات در کشور اظهار داشت: در کشور توزیع اعتبارات بر اساس مدل خاصی مثل توجه به جمعیت، موقعیت جغرافیایی یا نیاز واقعی استان‌ها صورت نمی‌گیرد و همه ساله استان‌های غنی، غنی‌تر و استان‌های محروم نیز محروم‌تر می‌شوند.

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در سومین جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۳۹۸ خاطرنشان کرد: از کل اعتبارات ۳ تا ۴ درصد، استانی بوده و حدود ۹۷ درصد بودجه متمرکز و در اختیار وزارتخانه است.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای ما ۸۵ تا ۹۰ درصد است که باید این هزینه‌ها را کم کنیم در حالی که سیستم پرداختی ما هم به گونه‌ای است که هزینه‌ها مدام افزایش می‌یابد.

پورمحمدی با اشاره به شیوه مرسوم در دستگاه‌های اجرایی گفت: وقتی پول نیست نباید مرخصی کارکنان را ذخیره کرد زیرا اگر ذخیره مرخصی حذف شود بسیاری از مسائل قابل حل است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از پرداخت نامعقول اضافه کاری در ادارات گفت: اضافه کاری باید در مقابل کار اضافی پرداخت شود؛ در حالی که بسیاری از ماموریت‌ها و جلسات ما بیهوده است و باید مدیریت کنیم زیرا منابع ما محدود است.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی یک هفته تا ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود را نسبت به آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه دهند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوبه هیئت وزیران بوده و ما موظف به اجرای آن هستیم؛ هر چند شاید دارای ایراداتی باشد.

وی افزود: بطور قطع نارسایی‌هایی در آیین‌نامه جدید وجود دارد و لازم است در ارتباط با این آیین‌نامه نقطه‌نظرات اعضای شورای برنامه‌ریزی استان مکتوب شود تا این نظرات را به وزیران مربوطه انتقال دهیم.

افزایش ۱۲.۸ درصدی اعتبارات آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۲.۸ درصدی اعتبارات استان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته خبر داد.

داود بهبودی در سومین جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اعلام کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۹۸ حدود ۳۶۸ میلیارد تومان و اعتبارات متوازن نیز ۵۰۱ میلیارد تومان است.

وی افزود: اعتبارات شهرستان‌های استان نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه آذربایجان‌شرقی در ادامه نسبت به جذب اسناد خزانه اسلامی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

وی گفت: در سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا