بیماران روانی شناسایی و به روانپزشک معرفی می شوند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی که به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های بهداشتی دولتی مراجعه می کنند، مورد غربالگری بیماری های روانی قرار می گیرند و در صورت لزوم به روانپزشک معرفی می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «ایرج حریرچی» در یک برنامه رادیویی گفت: افرادی که به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های بهداشتی دولتی مراجعه می کنند، مورد غربالگری بیماری های روانی قرار می گیرند و در صورت لزوم به روانپزشک معرفی می شوند.

وی افزود: وزارت بهداشت در مرحله نخست برای پیشگیری از بیماری های روانی در جهت کاهش استرس های محیطی و آگاه سازی جامعه گام برمی دارد و در مرحله بعد برای درمان بیماری های روانی سبک، متوسط و سنگین تلاش می کند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: روانشناسان بالینی درشبکه های بهداشت و درمان مستقر هستند و غربالگری به صورت تکمیل پرسش نامه های چند گزینه ای انجام می شود.

وی اضافه کرد: علائم اولیه بیماری روانی از طریق پرسش نامه ها استخراج و اگر علائم فرد قابل توجه و نیازمند مداخله باشد به روانشناس و در ادامه به روانپزشک معرفی و وضعیت بیمار تا بهبودی کامل پیگیری می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا