دمای هوای تبریز به ۴۰ درجه می‌رسد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هوا شناسی آذربایجان شرقی از تداوم افزایش تدریجی دمای هوای استان در اواخر هفته‌ی جاری خبر داد و گفت: از روز شنبه تا دوشنبه‌ی هفته‌ی آتی دمای هوای استان افزایش محسوس می‌یابد؛ به طوری‌که دمای هوای تبریز به ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید. 

محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که تا اوایل هفته آینده، افزایش دما تا ۴ الی ۸ درجه سلسیوس قابل پیش بینی بوده و همچنین وزش تندبادهای لحظه‌ای نیز محتمل است، افزود: وقوع حوادث طبیعی چون آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع محتمل بوده و همچنین احتمال گرمازدگی افراد به ویژه بیماران، کودکان و سالمندان نیز وجود دارد.  
وی در توصیه‌ای خاطرنشان کرد: بیماران، کودکان و سالمندان از ترددهای غیرضروری در ساعات اوج گرما خودداری کرده و همچنین شهروندان به مصرف بهینه انرژی و توصیه‌های کارشناسان آب، برق، آتشنشانی و… توجه کنند.   وی ادامه داد: به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، گلخانه‌داران، باغداران، پرورش دهندگان ماهی و… نیز به هشدار افزایش دما توجه کنند.
 اشجعی در ادامه به وضعیت جوی استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، میانه با ۴۰ درجه گرم‌ترین شهرستان و ورزقان با ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان‌ استان بوده‌ است.  
 وی با بیان این‌که شهر تبریز نیز در گرم‌ترین زمان خود۳۴ درجه و در خنک‌ترین زمان نیز ۲۲ درجه بالای صفر بوده است، اظهار کرد: دمای فعلی تبریز ۳۲ درجه بالای صفر بوده و دمای آن نسبت به روز گذشته ثابت بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا