مردم تعیین‌کننده نحوه گردش قدرت هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهم‌ترین رویداد کشور در سال جاری عنوان کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مردم تعیین‌کننده نحوه گردش قدرت هستند و بدون رضایت مردم، شاهد پیشبرد امور نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جمع معتمدان و نمایندگان اقشار مختلف شهرستان ورزقان، با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری، اظهار کرد: این انتخابات برای اولین بار با قانون جدید اجرا می‌شود که بر اساس آن، هر نامزدی که ۲۰ درصد آرای یک حوزه را کسب کند به‌عنوان نماینده آن حوزه انتخاب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات سالم و رقابتی هدف اصلی ستاد انتخابات است، افزود: هرگونه اظهار نظر مسئولان ادارات به نفع یا ضرر کاندیداهای نمایندگی مجلس، تخلف محسوب شده و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
راستگو، تأمین امنیت انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: فرمانداران، به‌عنوان رئیس شورای تأمین، مسئول مستقیم تأمین امنیت انتخابات هستند و باید ضمن فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، انتخابات را در آرامش و امنیت کامل برگزار کنند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تفکر استکبار به سرکردگی آمریکا در منطقه دچار مشکل شده است، افزود: این امر به دلیل توان دیپلماسی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است و قطعاً شرایطی که در آن قرار داریم به نفع ملت ایران رو به بهبود خواهد رفت.
راستگو در بخش دیگری از سخنان خود شوراها را یکی از ثمرات اثربخش انقلاب اسلامی دانست و گفت: شوراها برآمده از خواست مردم و ظرفیت بزرگی برای جلب مشارکت مردم در اداره امور هستند که مسئولان باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دیدار با معتمدان و اقشار مختلف شهرستان‌ها با هدف تقویت ارتباط مردم با دولت و تبیین سیاست‌های کشور انجام می‌شود، افزود: حضور در متن مردم، جلب نظرات آنان و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان، همواره از سوی امام و رهبری مورد تأکید بوده است.
راستگو با بیان اینکه باید در مواجهه با مشکلات، واقع‌بین باشیم، افزود: نگاه واقع‌بینانه به مشکلات و امکانات و اجتناب از آرمان‌گرایی در اداره امور امری ضروری است.
وی، اتحاد و همدلی حاکم بر شهرستان ورزقان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در سایه وحدت و همدلی است که می‌توان برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.
راستگو خاطرنشان کرد: ورزقان یکی از شهرستان‌های غنی استان و کشور از نظر ثروت‌های خدادادی است؛ البته در کنار توجه به ظرفیت معادن برای توسعه منطقه و استان، سایر بخش‌ها از قبیل کشاورزی و گردشگری نیز به جهت توانمندی‌های شهرستان نباید مورد غفلت واقع شوند.
وی با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات مطرح شده در این نشست، گفت: برای توسعه و عمران شهرستان ورزقان هیچ‌گونه کم‌کاری صورت نگرفته و اقدامات بی‌نظیری شروع‌شده است که به‌صورت جدی ادامه خواهند یافت.
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه دولت به صورت شبانه‌روزی برای بهبود شرایط زندگی مردم تلاش می‌کند، گفت: مشکلات اقتصادی کشور به دلیل فشارهای همه‌جانبه دشمنان علیه جمهوری اسلامی است.
مرتضی محمدزاده با بیان اینکه دیپلماسی، نحوه تعامل با دنیاست و اسلحه آن، مذاکره است، افزود: تأکید دولت تدبیر و امید بر مذاکره با کشورهای مختلف، به خاطر تأمین منافع و بهبود شرایط زندگی مردم است.
فرماندار ورزقان نیز در این جلسه، وحدت و همدلی در بین مسئولان و همراهی مردم، شوراهای اسلامی و دهیاران را عامل اصلی در توسعه و پیشرفت شهرستان برشمرد و گفت: تفکری جز خدمت به مردم در شهرستان حاکم نیست و همه مسئولان با جلب مشارکت مردم فهیم شهرستان در جهت توسعه گام برمی‌دارند.
حسن یحیوی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود شهرستان ازجمله مجتمع مس سونگون، معادن طلای مزرعه شادی، اندریان و آستارگان و بخش‌های کشاورزی و گردشگری را ازجمله سیاست‌های دولت دانست و گفت: پروژه‌های زیرساختی در این شهرستان شروع‌شده و درصورتی‌که این اقدامات به سرانجام برسد ورزقان می‌تواند به یکی از شهرستان‌های توسعه‌یافته استان تبدیل شود.
در این نشست تعدادی از معتمدان و نمایندگان اقشار مختلف شهرستان ورزقان نیز دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان بیان کردند.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا