راه اندازی سامانه پیشرفته هیدروکام روی تجهیزات حیاتی شرکت پالایش نفت اصفهان


     راه اندازی سامانه پیشرفته هیدروکام روی تجهیزات حیاتی شرکت پالایش نفت اصفهان

به گزراش ارک خبر:راه اندازی سامانه هیدروکام شرکت پالایش نفت اصفهان نه تنها حاشیه اطمینان بهره برداری از کمپرسورهای بنزین سازی را افزایش داده، بلکه به کاهش گازهای آلاینده ای نظیر CO۲ نیز کمک کرده است.

مدیر بهره برداری شرکت پالایش نفت  اصفهان افزود:   با توجه به تحریم های موجود در زمان راه اندازی واحدبنزین سازی به دلیل عدم حضور پیمانکار خارجی، کمپرسورهای رفت و برگشتی توربینی،بدون سیستم هیدروکام راه اندازی گردید. با این اتفاق بار گذاری کمپرسورها  فقط محدود به دو نقطه ۵۰و ۱۰۰ درصد بود و در عمل هیچ کنترل ظرفیتی وجود نداشت، بنابراینبخار زیادی مصرف می شد و همچنین گاز اضافه  فشرده شده که به آن نیازی نبود بهورودی کمپرسور برگشت داده میشد.

      علیرضا جعفرپور ادامه داد:   به منظور  جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش بار کمپرسورها و کاهش استهلاک کمپرسورها، قراردادی  بین شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت کارافن وابسته به هواپیما سازی ایران (هسا)  منعقد گردید و  خوشبختانه  با تلاش و همت متخصصین داخلی سیستم بارگذاری کمپرسورها (هیدروکام) به بهره برداری رسید،  به طوری که در کنار داشتن  توانایی  برای کنترل مستمر ظرفیت  از صفر تا ۱۰۰ درصد،  در مصرف بخار و نیز گاز تولیدی صرفه جویی گردید. البته ایرادها و مشکلات زیادی در سیستم نصب شده خارجی وجود داشت که کارشناسان داخلی با مهندسی معکوس در  دو قسمت نرم افزار و سخت افزار،  توانستند با کمترین هزینه این پروژه را به سرانجام برسانند.

 وی با بیان اینکه با این موفقیت چشمگیر  بار دیگر ثابت کردیم  که با یاری خداوند متعال و درایت مسئولین و همت کارشناسان داخلی، خواستن توانستن است و ایران و ایرانی بدون نیاز به هیچ متخصص خارجی توانایی انجام غیر ممکنها را دارد ، اظهار داشت:  در صنعت نفت برخی تجهیزات به دلیل تأثیری که در فرایند تولید دارند در بالاترین رده حساسیت یعنی تجهیزات حیاتی قرار می گیرند. بنابراین  انتظار می رود این تجهیزات، کارکردی با قابلیت اطمینان بالا داشته باشند. یکی از راههای رسیدن به این هدف، استفاده از سامانه هایی است که به بهره برداری ایمن و مطمئن از تجهیز کمک کند.



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا