استاندار آذربایجان‌شرقی: گردشگری فرصتی برای معرفی داشته‌ها است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه غرب، تمدن خود را مدیون مشرق زمین است و ما نتوانسته‌ایم داشته‌های خود را آن چنان که باید معرفی کنیم و بحث‌های ایران‌هراسی و تبلیغات منفی که علیه کشورمان انجام می شود، نیز به همین خاطر است، گفت: گردشگری بستر مناسبی را برای معرفی داشته هایمان فراهم می کند.

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در همایش ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار تبریز با اشاره به نقش صنعت گردشگری در توسعه تعاملات فرهنگی و صلح و دوستی بین ملت‌ها، اظهار داشت: مقوله دیپلماسی و تعاملات فرهنگی در حوزه گردشگری مهم تر از مسایل اقتصادی آن است و کشور ما با سابقه درخشان تاریخی، علمی و فرهنگی باید در این زمینه پیشگام باشد.


پورمحمدی ادامه داد: صنعت گردشگری ایران و آذربایجان این قابلیت را دارد که سرمایه‌ها و داشته‌های موجود را در سطح دنیا معرفی کند و بر این اساس باید از هر نوع گردشگری که وارد کشور و استان می‌شود، استقبال کنیم.

وی بر رونق گردشگری به‌عنوان زیربنای توسعه پایدار تاکید و اضافه کرد: آذربایجان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی منحصر به فرد و زیبا به واقع نگین ایران اسلامی است و موسسات گردشگری استان همان قدر که برای اعزام گردشگران به خارج از کشور اهتمام دارند، برای جذب گردشگر نیز باید تلاش کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه هر پدیده‌ای در صورت عدم تدبیر دارای پیامدهای منفی خواهد بود، افزود: در حوزه گردشگری باید همه ابعاد را بررسی کنیم تا بتوانیم بیشتری بهره‌برداری را از این صنعت در جهت توسعه و پیشرفت کشور داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، دبیر کانون ملی هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این همایش با بیان اینکه گردشگری محور توسعه است که تخریبی برای سایر حوزه ها ندارد و درونش پایداری نهفته شده است.

محسن امامی از گردشگری به عنوان صنعتی روان یاد کرد که با وجود تحریم های ظالمانه علیه ایران همچنان پا بر جا مانده است، هرچند لطماتی در این حوزه را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه بدون آگاهی عمومی محقق نمی شود، اظهار داشت: موضوع گردشگری باید در کشور به یک مطالبه عمومی تبدلی شود که البته طی سال های اخیر این امر تا حدی محقق شده است و در حال حاضر سفر و گردشگری به سبد خرید خانوارها وارد شده است.

امامی اضافه کرد: باید توجه داشت که توسعه گردشگری با مشارکت عمومی سرعت بیشتری به خود می گیرد و نتیجه آن به خصوصی سازی در این حوزه منجر می شود که تجربه کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری این امر را ثابت کرده است که صنعت گردشگری با ورود بخش خصوصی رونق بهتر و بیشتری پیدا می کند.

وی نقش شهرداری ها در رونق گیری گردشگری را بسیار مهم دانست و از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست کرد تا اداره موزه ها و اماکن توریستی را به شهرداری واگذار کند تا از منافع این اماکن همه مردم بهره مند شوند.

امامی، کاهش عوارض ها، توجه به کسب و کارهای کوچک، ایجاد و تقویت پنجره واحد سرمایه گذاری و پایداری در اقدامات و پیگیری مسایل و همچنین پرهیز از برنامه های تکه ای و منقطع را از جمله عوامل موثر در دست شهرداری ها برای توسعه گردشگری بیان کرد.

به گزارش ایرنا، همایش ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار با حضور کارشناسان، مدیران و خبرگان حوزه گردشگری روز پنجشنبه در تبریز برگزار شد.

این همایش با هدف تعالی بخشی به صنعت گردشگری و در ۱۴ محور شامل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها در توسعه صنعت گردشگری تبریز ۲۰۱۸، توسعه گردشگری و اقتصاد مقاومتی، گردشگری و فرهنگ، آموزش، پژوهش و گردشگری، انرژی و گردشگری، گردشگری شهری و توسعه شهرها، جغرافیا و محیط زیست و گردشگری، گردشگری و مفاهیم، گردشگری و ارتباطات، گردشگری و معماری، گردشگری و خدمات، گردشگری در دنیای مدرن، مدیریت کارآفرینی و توریسم درمانی به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی تبریز برگزار شد.

آسیب شناسی برنامه های توسعه صنعت گردشگری در شهر تبریز، تعیین و شناخت جاذبه های گردشگری تبریز و شهرهای استان، فرصت ها و چالش های گردشگری در چشم انداز آینده صنعت گردشگری استان، مطالعات تطبیقی در سیاست های گردشگری، بانک و بورس در گردشگری، بیمه و گردشگری، بیمه و گردشگری، گردشگری و بخش خصوصی، گردشگری و تولید ناخالص ملی، موانع فرهنگی در گردشگری ایران، ارتباط های فرهنگی و توسعه گردشگری، رویدادهای فرهنگی و گردشگری، گردشگری آموزشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها، حقوق در گردشگری، گردشگری و توسعه مناطق مرزی و محروم، شهر، معماری و گردشگری، گردشگری، محرومیت‌زدایی و توسعه، و گردشگری و توسعه مناطق مرزی و محروم از محور مقاله های ارایه شده در این همایش یکروزه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا