کلینیک‌های مددکاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: کلینیک‌های مددکاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود تا به انجام وظایف بهزیستی کمک کند و ما از آنها خرید خدمت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محسن ارشدزاده  عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۵۶ واحد مسکن مددجویی بهزیستی آذربایجان شرقی در سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز ۱۶۹ واحد مسکن مددجویی معلولان تحت پوشش بهزیستی در استان آذربایجان شرقی تکمیل و بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: امروز به مناسبت هفته بهزیستی ۲۱۰۰ واحد مسکن مددجویی سازمان بهزیستی در کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی به صورت هم‌زمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که سهم استان آذربایجان شرقی ۵۶ واحد بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: برای احداث هر واحد مسکن مددجویی در روستاها به خانواده‌های دارای ۲ معلول، ۱۸ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۲۵ میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد پرداخت کرده‌ایم و هزینه‌ای هم برای مناسب‌سازی پرداخت می‌کنیم.

ارشدزاده در ادامه بابیان اینکه سازمان بهزیستی یک نهاد حمایتی انقلابی است، گفت: از زمانی که سازمان بهزیستی تشکیل شده خدمات آن در تمامی مناطق کشور حتی روستاها کاملاً مشهود است به عبارتی صرفاً در روستاها ساخت مسکن مددجویی، راه‌اندازی روستا مهد و توزیع غذای گرم در بین کودکان از اقدامات بهزیستی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: پیش از انقلاب نه بهزیستی وجود داشت و نه نیروی متخصص که در امور توانبخشی و مددکاری مهارت داشته باشد ولی اکنون عملکرد بهزیستی قابل مقایسه با گذشته نیست.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با ذکر اینکه نزدیک به ۷ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان و جوانان بیکار در بخش‌های غیردولتی بهزیستی مشغول به‌کار هستند، گفت: هر موسسه‌ای که به معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی خدمات ارائه می‌دهد دولت یارانه پرداخت می‌کند.

ارشدزاده با اشاره به اینکه بهزیستی نمی‌تواند مستقیماً به مدارس استثنایی تحت مدیریت آموزش و پرورش کمک کند، گفت: سازمان بهزیستی نیز همانند آموزش و پرورش جزو بدنه دولت است و هر آن‌قدری که به آموزش و پرورش بودجه تخصیص می‌دهد برای بهزیستی هم بودجه در نظر می‌گیرد ولی دانش‌آموزان معلول که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تحت حمایت بهزیستی هستند.

وی تصریح کرد: تا حتی‌الامکان امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان مدارس استثنایی را تامین می‌کنیم اما این دلیل نمی‌شود چون نمی‌توانیم در امور مدرسه دخالت کنیم بگوییم خدمات نمی‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از برون‌سپاری بخش‌های دولتی سازمان بهزیستی به بخش خصوصی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در راستای برون‌سپاری بخش‌های دولتی سازمان بهزیستی، کلینیک‌های مددکاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود تا به انجام وظایف بهزیستی کمک کند.

ارشدزاده ابراز داشت: راه‌اندازی کلینیک‌های مددکاری بدین منظور است تا به کلینیک‌ها امور را محول کرده و هم از آنها خرید خدمات کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا