نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای ایران در اردبیل آماده بهره‌برداری شد

رئیس هیات مدیره شرکت امکان شهر دربند هیر گفت: نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان در بخش هیر اردبیل آماده بهره‌برداری است و با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از سوی دستگاه‌های متولی بزودی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین عباسی‌نیا روز پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از این طرح با بیان اینکه مدت زمان اجرای پرژه چندین سال بود، افزود: با تلاش صورت گرفته این طرح در کمترین زمان ممکن آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از اوایل سال گذشته آغاز شده، اظهار کرد: پل شیشه ای هیر توسط مهندسان ایرانی اجرایی و عملیاتی شده و هیچ عنصر خارجی در طراحی و ساخت آن دخیل نبوده است.

وی بیان کرد: راه دسترسی به پل شیشه ای و زیرساخت‌هایی مانند برق، گاز و آب را باید دستگاه‌های مرتبط برای افتتاح و بهره برداری طرح آماده کنند که متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه از سوی آنها نشده است.

او با بیان اینکه طبق تفاهمنامه پل شیشه ای هیر در زمینی به مساحت پنج هکتار و در سه فاز باید احداث شود، اضافه کرد: ۴.۵‬ هکتار از آن تحویل سرمایه گذار شده و هنوز در این مدت نیم هکتار زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تحویل داده نشده است.

وی ادامه داد: برای رشد، توسعه و پیشرفت استان باید نگاه مدیران دستگاه های اجرایی تغییر کند و همه با احساس مسئولیت پای کار بیایند تا عقب ماندگی‌های دوران گذشته استان برطرف گردد.

عباسی‌نیا گفت: برای این طرح تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی بدون دریافت ریالی تسهیلات از دولت هزینه شده و برای اتمام و بهره برداری کامل آن ۳۰ میلیارد ریال دیگر هزینه خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت امکان شهر دربند هیر با تقدیر از حمایت های نمایندگان اردبیل و اعضای شورای شهر هیر افزود: طبق تفاهمنامه ۲۰ درصد در آمد این طرح به شهرداری هیر اختصاص خواهد یافت.

او اظهار داشت: این شرکت دارای ایده‌های بسیار ناب و منحصر بفرد در جهان برای اجرای طرح های متنوع در نقاط مختلف استان است و توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد.

وی احداث هتل، راه‌اندازی سرزمین حیوانات، شهر بازی کودکان به صورت مسقف و روباز، راه اندازی دوچرخه هوایی، قطار هوایی و تاکسی هوایی و رستوران تمام شیشه ای را از جمله ایده های این شرکت برای احداث و راه اندازی در نقاط مختلف استان عنوان کرد.

عباسی‌نیا اضافه کرد: رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه صنعت گردشگری و توریسم از جمله اهداف اجرای پروژه‌های خاص با نوآوری و خلاقیت توسط این شرکت در نقاط مختلف استان است.

وی با اشاره به احداث پل‌های معلق در سایر شهرهای استان توسط دیگر اشخاص ادامه داد: تکرار چنین پروژه‌هایی علاوه بر اینکه به اصل پروژه ضربه خواهد زد از لحاظ اخلاقی نیز کار پسندیده ای نیست.

عباسی‌نیا گفت: تکرار پل‌سازی‌ها در این استان به ضرر صنعت گردشگری است و بدون شک منجر به شکست خواهد شد مگر آنکه پل‌های جدید با مزیت و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جدیدی اجرا شود تا امکان بهره‌برداری از آنها برای علاقه‌مندان فراهم آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا