روسیه در موضوع توقیف نفتکش‌ها حق را به ایران داد

یک مقام بلندپایه روس، استدلال ایران در توقیف نفتکش انگلیسی را قانع کننده تر از دلایل مقام های انگلیسی و دولت محلی جبل الطارق در توقیف نفتکش ایرانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف»؛ معاون وزیر خارجه روسیه، در گفت وگو با خبرنگاران با دفاع از مواضع ایران در جریان نفتکش‌هاف اعلام کرد: بدیهی است که استدلال‌هایی که طرف ایرانی برای اثبات اقدامات خود در مورد نفتکش انگلیسی ارائه کرد به مراتب قانع کننده تر از استناد به قوانین تحریمی اتحادیه اروپا است که از سوی مقام‌های دولت محلی جبل الطارق با حمایت لندن در هنگام توقیف نفتکش ایرانی مطرح شد.

به گفته ریابکوف، استدلال‌های ایران به مراتب درست تر از استدلال‌های جبل الطارق و لندن است که راهزنی دریایی می‌کنند اما ایران مراقب محیط زیست تنگه هرمز است.

مواضع حمایتی روسیه از ایران در برابر انگلیس پس از آن اعلام می‌شود که روز جمعه یک نفتکش انگلیسی به دلیل عدم رعایت مقررات و تخلفات از سوی نیروی دریایی سپاه و گارد دریایی ایران در تنگه هرمز متوقف و بازداشت شد. دو هفته پیش از این نیز نیروی دریایی انگلیس و جبل الطارق با طرح ادعاهای واهی نفتکش ایرانی را در تنگه هرمز متوقف کرده بودند که این توقیف تا به امروز ادامه دارد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا