طرح غربالگری سرطان‌های شایع زنان در تبریز آغاز شد

 بر اساس تفاهم‌نامه استانداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ طرح غربال‌گری سرطان‌های شایع زنان ویژه کارکنان شاغل در استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری‌های تابعه در مرکز آموزشی درمانی الزهراء (س) تبریز آغاز شد.

در این طرح بر اساس آخرین شیوه‌نامه‌های غربال‌گری سرطان‌ها، معاینات و آزمایش‌های ماموگرافی، سونوگرافی، پاپ‌اسمیر و کولپوسکوپی در صورت لزوم انجام و پس از آماده شدن نتایج معاینات، پرونده پیگیری تشکیل شده و افراد در سال‌های بعد نیز تحت کنترل‌های غربال‌گری قرار می‌گیرند.

این طرح در راستای سلامت مادران و اهمیت پیشگیری اولیه از بیماری‌های شایع زنان شروع شده و در صورت وجود بیماری، اقدامات درمانی بیماران نیز در همین مرکز انجام خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با حضور در مرکز آموزشی درمانی الزهراء (س) تبریز، از دست‌اندرکاران اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت و بهداشت روانی و جسمانی زنان شاغل در ادارات استان و بر اساس، تفاهم‌نامه استانداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا می‌شود.

صادق‌زاده با اشاره به اجرای طرح از نیمه دوم تیر ماه، گفت: از زمان اجرای طرح نیمی از کارکنان مشمول طرح مورد غربال‌گری قرار گرفته‌اند.

دکتر واعظی، رئیس مرکز آموزشی درمانی الزهراء (س) نیز با اشاره به اهمیت بررسی و غربال‌گری سرطان‌های شایع زنان، آموزش زنان در خصوص مراقبت‌های سلامت و انجام تست‌ها و معاینات منظم را یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش سرطان در بین زنان دانست.
۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا