ترامپ: توافق با ایران دارد برایم دشوارتر می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا که پس از ناکام ماندن سیاست موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» در کشورش مورد انتقاد محافل سیاسی قرار گرفته دوشنبه گفت اینکه بخواهد با ایران توافق کند دارد برای او دشوارتر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که در کشورش به دلیل ناموفق بودن سیاست موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» مورد انتقاد قرار گرفته دوشنبه مدعی شد اینکه بخواهد با ایران توافق کند دارد برای او دشوارتر می‌شود.

وی گفت: «ایرانی‌ها به ایالات متحده بی‌احترامی کردند. نباید این کار را می‌کردند. اینکه بخواهم با آنها توافق کنم، دارد برای من دشوارتر می‌شود.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که آمریکا آماده بدترین اتفاقات با ایران است. ترامپ، علاوه بر این، ایران را «کشور پیشرو در تروریسم» توصیف کرد. 

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا به مذاکره با ایران نزدیک‌تر شده است گفت: «ایران نمی‌داند کجای کار است… کشور خیلی درهم و برهمی هستند… کشورشان آشفته است. هر چه می‌خواهد بشود. من فقط کنار می‌نشینم و نگاه می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از از اظهاراتش در واکنش به بازداشت تعدادی از جاسوس‌های این کشور توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: «آنها خیلی دروغ می‌گویند.»

وی در ادامه گفت: «این داستان (دستگیری جاسوس‌های آمریکایی) کاملاً دروغ است. این دروغ دیگری است. ما آماده‌ بدترین اتفاقات هستیم.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از بازداشت ۱۷ نفر از جاسوسان آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا خبر داد که تلاش داشته‌اند در مراکز حساس کشور نفوذ کنند. صبح امروز نیز مدیر کل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در یک نشست خبری، مدارک و مستنداتی از این پرونده را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. 

جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر بازداشت عناصر داخلی این شبکه، در چارچوب عملیات آفندی اطلاعاتی، تصاویر و مشخصات شماری از افسران آمریکایی سیا را که مسئولیت این هسته جاسوسی را بر عهده داشته‌اند، منتشر کرده است. (جزئیات بیشتر)

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «ایران کشوری مذهبی است ولی خیلی دروغ می‌گویند. ما یک پهپاد آنها را زدیم، می‌گویند نزدید. لباس غواصی‌تان را بپوشید و آن را (پهپاد را) روی سطح اقیانوس ببینید.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است، اما ایران این خبر را تکذیب کرد. کاخ سفید جمعه ادعا کرد که به زودی فیلم سرنگونی پهپاد ایرانی بر فراز تنگه هرمز را منتشر خواهد کرد، اما بر خلاف این ادعا تا به حال هیچ فیلمی منتشر نکرده است.

در مقابل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فیلمی منتشر کرده که رصد ناو «باکسر» توسط پهپاد ایرانی را نشان می‌دهد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد ورود ناوچه امریکایی”یو اس اس باکسر” و ۵ فروند شناور همراه  را به طور کامل و از لحظه ورود به تنگه هرمز ، به مدت سه ساعت تحت رصد کامل و نظارت دقیق داشته است.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا